بعد از جنگ تحمیلی هوانیروز نقش ویژه‌ای در دفاع از مرزها ایفا کردند و نقش ویژه‌ای در دفع تروریست‌ها و خطرات ایفا کرده و حضوری قدرتمندانه داشته است.

به گزارش جماران ، امیر سرتیپ یوسفعلی قربانی در خطبه‌های پیش‌ از نمازجمعه این هفته تهران در آستانه سالگرد عملیات مرصاد در رابطه با نیروی هوانیروز ارتش گفت: پس از عملیات مرصاد امام خمینی (ره) در خصوص هوانیروز پیام تشکرآمیزی صادر کردند و از خلبانان و دست‌اندرکاران پرواز تشکر کردند. مقام معظم رهبری نیز در این باره گفته‌اند هوانیروز تجسمی از چهره‌ها و نیروهای ایده‌آل است. 

او با بیان اینکه هوانیروز یکی از یگان‌های متحرک و قدرتمند ارتش است، اظهار داشت: امیر صالحی فرمانده کل ارتش می‌گویند فرق ارتش ایران با ارتش‌های دیگر در این است که ارتش ایران انقلابی و ولایتی است. هوانیروز در زمان انقلاب در کنار امام و مردم و انقلاب قرار گرفت و به صفوف رزمندگان مردم پیوست و نقش ارزنده‌ای در پیروزی انقلاب ایفا کرد. 

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه در سال ۵۸ هوانیروز در مناطق شمال غرب و جنوب غرب قائله‌های این مناطق را به پایان رساند، تصریح کرد: ۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی در آن زمان انجام شد و ۴۴ نفر از بهترین نیروهای ما به شهادت رسیدند. در زمان آغاز جنگ تحمیلی هم، هوانیروز و نیروهای هوایی در پشتیبانی از سایر نیروهای مسلح توانستند با تیرهای آتشین خود ارتش رژیم بعث عراق را که ارتشی قوی بود، به عقب براند. 

قربانی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار ساعت پرواز و خدمات عملیاتی در زمان جنگ تحمیلی توسط هوانیروز انجام داد، خاطرنشان کرد: هوانیروز در تمام عملیات‌های دفاع مقدس چه آفندی و چه پدافندی نقش ایفا کرد و نمی‌توان عملیاتی را یافت که هوانیروز نقشی ایفا نکرده باشد. در عملیات والفجر۸ و عملیات مرصاد هوانیروز نقش ویژه‌ای ایفا کرد. در عملیات مرصاد هوانیروز نقش محوری در این عملیات ایفا کرد. 

او با بیان اینکه رژیم بعث عراق آتش‌بس صورت گرفته براساس قطعنامه ۵۹۸ را نقض کرده بود، ابراز داشت: عراق به فکر افتاد که مجددا به ایران تجاوز کند ولی رزمندگان اسلام به پشتوانه مردم دفع تجاوز کردند. از آنجایی که صدام نیروی بالقوه‌ای به نام منافقین را در اختیار داشت، با همکاری مسعود رجوی خائن پیش‌بینی می‌کنند که از سمت غرب به کشور حمله کنند. 

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: زرمندگان اسلام و بالگردهای هوانیروز در سرکوب و زمین‌گیر کردن منافقین در عملیات مرصاد نقش خوبی ایفا کردند و بالگردهای هوانیروز توانست عملیات هلی‌برد را اجرا کرده و نیروهای سپاه و ارتش و بسیج را به جبهه‌ها برساند تا آنها منافقین را تار و مار کنند. 

قربانی با بیان اینکه هوانیروز با ۵۹ بالگرد در عملیات مرصاد نقش محوری داشت، عنوان کرد: از آن تاریخ تا به امروز نامی از منافقین در عملیات‌های نظامی به گوش نمی‌رسد و کمر آنها شکسته شد. 

او با بیان اینکه ۲۵۶ خلبان هوانیروز به شهادت رسیدند، یادآور شد: بعد از جنگ تحمیلی هوانیروز نقش ویژه‌ای در دفاع از مرزها ایفا کردند و نقش ویژه‌ای در دفع تروریست‌ها و خطرات ایفا کرده و حضوری قدرتمندانه داشته است. 

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: هوانیروز با توجه به تهدیدات و تکنیک‌های روز دنیا آماده است تا نقش‌آفرینی کرده و در مقابل این تهدیدت و تکنیک‌ها ایستادگی کند. 

قربانی در پایان خطاب به دشمنان بیان کرد: چناچه قصد تعرض به خاک کشور را داشته باشند پاسخ رزمندگان اسلام همان سرب داغی خواهد بود که در دهان آنها ریخته خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.