نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام یک توافق بین المللی چند جانبه است، تاکید کرد: این سند از مجرای سازمان ملل عبور کرده است وآمریکا نمی تواند به صورت یک جانبه و به تنهایی آن را لغو کند و نادیده بگیرد.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آمریکا نمی تواند یکجانبه و به تنهایی برجام را لغو کند،گفت: هزینه لغو برجام بر عهده آمریکا است.

«علی نجفی خوشرودی» با بیان این مطلب افزود: آمریکایی ها تلاش می کردند هزینه لغو یا نقض برجام را معطوف به ایران کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام یک توافق بین المللی چند جانبه است، تاکید کرد: این سند از مجرای سازمان ملل عبور کرده است وآمریکا نمی تواند به صورت یک جانبه و به تنهایی آن را لغو کند و نادیده بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سیاست ایجاد هزینه برای نقض برجام توسط ایران، برای آمریکایی نتیجه نداشته است، تصریح کرد: دونالد ترامپ ناچار شده است به دلیل فشار افکار عمومی در صحنه بین الملل به این توافق نامه متعهد بماند و لغو تحریم ها را نیز مجدد تمدید کند. 

**فعالیت های ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه رصد می شود

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این که که طرح تحریم برخی شخصیت های حقیقی ایران و سپاه سپاسدارن انقلاب اسلامی در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسیده است،گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه» با قید یک فوریت در دستور کار قرار داد که با آرای بالای نمایندگان تصویب شد.

نجفی خوشرودی با اشاره به وظایف و تکالیف در نظر گرفته شده برای وزراتخانه ها و دستگاه های کشور دراین طرح، خاطر نشان کرد: در یکی از بندهای این طرح راهبردهایی پیش بینی شده است تا فهرستی از ابزارهای آمریکا علیه ایران و کشورهایی که در تحقق این اهداف با ایالات متحده همکاری می کنند شناسایی و تببین شود.

این نماینده مجلس با اشاره به این که بر اساس این طرح باید ظرفیت ها و استعدادهای نیروهای نظامی آمریکا و تحرکات آن ها در منطقه نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد گفت: باید فعالیت ماجراجویانه و تروریستی آمریکا و حمایت این کشور از گروه های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و گروهک منافقین در منطقه و همچنین حمایت آنها از رژیم های وابسته و سرکوب گر از جمله رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفته شود.

نماینده مردم بابل در مجلس دهم افزود: بر اساس این طرح وزارت امور خارجه مکلف شده است ظرف مدت سه ماه با همکاری سایر دستگاه های ذیربط، اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی را که در ارتکاب به نقض قواعد اساسی، اصول بنیادی حقوق بین المللی و حقوق بشر در منطقه وخصوصا اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی مشارکت و همکاری دارند،ثبت و منتشر کند و در فهرست ویژه مورد تحریم قرار داده که این فهرست تحریمی درطول سال بازنگری خواهد شد.

**ترامپ «آمریکا هراسی» را در دنیا تشدید کرده است 

نجفی خوشرودی گفت: با روی کار آمدن تیم جدید آمریکا در کاخ سفید و رفتارها و تصمیمات دونالد ترامپ با رویکرد ضربه زدن به منافع ملی کشورهای مختلف از جمله ایران، «آمریکا هراسی»در دنیا تشدید شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان این که سیاست های خصمانه ایالت متحده بر ضد ایران تازگی ندارد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اقدامات متعدد این کشور بر ضد منافع و امنیت ملی ایران هستیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرحی با عنوان «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»که یک فوریت آن روز سه شنبه به تصویب رسید، مجموعه نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را «حامیان گروه های تروریستی در منطقه» شناخته اند.

در مقدمه این طرح آمده است:«با امعان نظر به مسئولیت دولت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از منافع و امنیت ملی ایران و کمک به حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و به منظور مقابله با اقدامات غیرمسئولانه و مغایر حقوق بین‌الملل آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و همچنین وظیفه صیانت از منافع برحق ملت ایران بر اساس حقوق و اسناد بین‌المللی از جمله برجام، برای مقابله با رفتار ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه ثبات منطقه و سیاست‌های خصمانه آن کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه‌جانبه از نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز تسهیل تدوین راهبرد همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران برای بازدارندگی و مقابله موثر با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنین آن دسته از اقدامات غیرقانونی مداخله‌جویانه این کشور در منطقه که مستقیم یا غیرمستقیم منافع حیاتی امنیتی جمهوری اسلامی ایران و همپیمانان منطقه‌ای را در معرض تهدید و مخاطره قرار می‌دهد، طرح « مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه »با قید یک فوریت تقدیم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.