سه هزار و ۵۰۰ هکتار از هفت و نیم میلیون هکتار نهال کاری در کانون های بحرانی گرد و غبار قرار دارد.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هفت و نیم میلیون هکتار نهال‌کاری و بوته‌کاری برای مبارزه با پدیده گرد و غبار در سراسر کشور انجام می شود.

اسماعیل نجار در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از هفت و نیم میلیون هکتار نهال کاری در کانون های بحرانی گرد و غبار قرار دارد.

وی بیان کرد: قانونگذار به دولت اجازه داده سه درصد برای پیشگیری و ۲ درصد برای مقابله با بحران از سر جمع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استانها برداشت و در این محل ها هزینه کند.

وی افزود: امسال قانونگذار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۱۰ و ۱۲ برای بیمه کشاورزی در اختیار صندوق کشاورزی قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای ارتقای تجهیزات راه سازی و بنیاد مسکن در چهار نقطه از کشور اختصاص یافته است تا تجهیزات آوار برداری تهیه کنند.

وی گفت: همچنین ۳۰۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت آنفلوانزای مرغی در کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود آب های ژرف در سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای آب های ژرف در استان در نظر گرفته شده است.

نجار افزود: وجود آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان نوید دهنده آینده ای بهتر در این استان است.

وی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سیل زدگان ایرانشهر گفت: ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به هر یک از خانوارهای روستایی این شهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان که واحدهای مسکونی آنان در سیل اخیر آسیب دیده پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد، ۵۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون ریال کمک معیشتی به هر یک از واحدهای روستایی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر ایرانشهر پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین به خسارت دیدگان شهری کمک های خاصی شامل ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد، ۶۰ میلیون ریال در قالب کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون ریال کمک معیشتی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: تلاش‌های به موقع نیروهای امدادی ایرانشهر و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان سبب شد تا با وجود شدت سیلاب اخیر خسارت زیادی به این منطقه وارد نشود.

وی اظهار داشت: وزارت کشور تاکنون برای بررسی مشکلات سیستان و بلوچستان کوتاهی نکرده و به موقع در کوتاهترین زمان پیگیری های لازم را انجام داده است.

نجار بیان کرد: گرد و غبار مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی برای شماری از استان‌های کشور به وجود آورده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم در کشور سبب شده است تا در برخی از استان‌ها گرد و غبار و خشکسالی مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورد.

وی گفت: کره زمین یک و هفت دهم درجه سانتیگراد گرمتر شده که این امر سبب تغییر اقلیم در ایران نیز شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تمام منازل مسکونی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاها و شهرهای کشور بیمه شده است.

وی اظهار داشت: برای این کار ۷۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.