تجربه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تجربه موفقی است و نتیجه آن در انتخابات شورا‌ها این بود که در تهران ۲۱ نفر رای آوردند و نتیجه خوبی داشت، علی رغم اینکه لیست‌های متفرقه زیادی درانتخابات شورا‌ها مطرح بود اما مردم تیزبینانه به ۲۱ لیست نفره‌ای که از طرف شورا اعلام شده است اعتماد کردند و رای دادند.

به گزارش جماران، الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد انتقاداتی که برخی احزاب افراد و گروههای اصلاح طلب به عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان دارد گفت: وقتی یک جمعی متشکل از سلایق مختلف تشکیل می‌شود دو راه بیشتر وجود ندارد یک راه این است که تکی و متفرق عمل کنند و راه دیگر این است که جمعی کار کنند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس ؛ ادامه داد: همه دوستان اتفاق نظر دارند که باید کار جمعی انجام داد یعنی باید یک انسجام و تشکیلات و مجموعه‌ای باشد که امور را سامان دهد و در این مورد هیچ اختلاف نظری وجود ندارد ولی در مورد شکل کار ممکن است متناسب با زمان‌های مختلف نظر‌ها تغییر کند و شکل آن ابعاد مختلفی پیدا کند. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: در مورد شکل آن جلو‌تر از همه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اطلاعیه داد و از همه خواست نقد دلسوزانه و پیشنهادات دلسوزانه خود را مطرح کند. 
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: تجربه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تجربه موفقی است و نتیجه آن در انتخابات شورا‌ها این بود که در تهران ۲۱ نفر رای آوردند و نتیجه خوبی داشت، علی رغم اینکه لیست‌های متفرقه زیادی درانتخابات شورا‌ها مطرح بود اما مردم تیزبینانه به ۲۱ لیست نفره‌ای که از طرف شورا اعلام شده است اعتماد کردند و رای دادند. 
 
حضرتی با اشاره به رای مردم در انتخابات مجلس به لیست مورد تایید شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بیان کرد: در کلیت این تجربه، تجربه خوبی است و اگر در مسائل خرد و جزیی کسانی نقد و انتقاداتی دارند می‌توانند این نقد‌ها و پیشنهادات رامطرح کنند و قطعا متولیان امور با جان و دل این نقد‌ها را می‌پذیرند. 
 
وی در پاسخ به این سوال که عدم توجه به این انتقادات توسط شورای عالی تا چه اندازه باعث چنددستگی در بین اصلاح طلبان می‌شود گفت: ما اصلا نگران چنددستگی نیستیم چرا که باب ارایه پیشنهادات و انتقادات را باز گذاشته‌ایم و به این طریق از بروز چنددستگی در بین احزاب و گروههای اصلاح طلب پیشگیری می‌کنیم. 
 
مدیر مسئول روزنامه اعتماد با بیان اینکه در شورای عالی اراده برای نظرخواهی و مشورت با تمامی گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب وجود دارد گفت: نگاه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هیچگاه بالا به پایین نبوده است. 
 
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند عملکرد شورای عالی به گونه‌ای دیکتاتورانه است گفت: از آقای عارف دیکتاتوری بعید است و ما مرتب جلسات مختلفی را در این زمینه با احزاب و گروه‌ها برگزار کردیم و از این بابت نیز مشکلی نداریم. 
 
حضرتی در مورد اینکه آیا سازوکار شورای عالی را بهترین سازوکار رهبری جریان اصلاحات در حال حاضر می‌دانید گفت: ذات کار جمعی همین است ولی کار بسیار پسندیده و خوبی است و قطعاً همیشه کار جمعی مورد نقد برخی قرار می‌گیرد و تفاوت اصلاح طلبان و بقیه این است که بسیار نقدپذیرند و باب نقد همیشه در جریان اصلاحات باز است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.