پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

با شکست طرح بهداشتی جمهوری خواهان؛

لغو 'اوباما کر' در دستور کار جمهوری خواهان قرار گرفت

با شکست طرح بهداشتی قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا برای جایگزینی قوانین بهداشتی رییس جمهوری پیشین این کشور رهبر جمهوریخواهان سنای این کشور لغو 'اوباماکر' را به عنوان قدم بعدی در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش جماران، روز گذشته دو سناتور جمهوری خواه آمریکا یعنی 'مایک لی' و 'جری موران' به جمع مخالفان طرح بهداشتی جمهوری خواهان پیوستند و به این ترتیب با رسیدن شمار مخالفان جمهوری خواه شکست این طرح قطعی شد.
درحالی که جمهوری خواهان با اشغال 52 کرسی اکثریت سنای این کشور را در اختیار دارند توفیق این طرح که با مخالفت یکپارچه دموکرات های آمریکایی روبرو شد دست کم به 50 رای موافق نیاز داشت تا با اتکا به حمایت معاون رییس جمهوری آمریکا از صحن سنا عبور کند.
پیش از این دو سناتور جمهوری خواه دیگر یعنی 'سوزان کالینز' از ایالت مین و 'رند پال' از ایالت کنتاکی آمریکا با این طرح مخالفت کرده بودند که حالا با پیوستن 'لی' و 'موران' عملا شمار مخالفان به 54 سناتور رسید.
دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا طبعا در نخستین ساعات روز سه شنبه به پیام های توییتری متوسل شد و گناه شکست این طرح را به گردن دموکرات های آمریکا و چند سناتوری که به حزب خود پشت کرده اند انداخت اما وعده داد که به تلاش خود برای به تصویب رساندن طرح تازه بهداشتی ادامه خواهد داد.
وی درعین حال از قانونگذاران از حزب جمهوریخواهان خواست تا به هرحال لایحه ای را به منظور لغو قوانین بهداشتی فعلی این کشور که رییس جمهوری قبلی آمریکا به مدت دو سال برای به تصویب رساندن آن تلاش کرده بود تصویب کنند و همزمان به فکر ارائه لایحه تازه ای باشند.
و به همین دلیل 'میچ مک کانل' رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا صبح سه شنبه اعلام کرد که ضمن تلاش برای به سرانجام رساندن لایحه تازه بهداشتی ؛ قدم بعدی جمهوری خواهان لغو 'اوباما کر' خواهد بود.
مک کانل با اعتراف به ناتوانی این حزب در لغو و جایگزینی همزمان لایحه بهداشتی مدعی شد که به هرحال از مبارزه ، ولو با اکتفا به لغو قوانین بهداشتی این کشور دست برنخواهد داشت.
وی به مردم کشورش وعده داد که ما حالا به طریق متفاوتی برای خلاص کردن مردم از شر 'اوباماکر' تلاش خواهیم کرد و اضافه کرد که قدم بعدی جمهوری خواهان این خواهد بود که ضمن مقرر کردن یک دوره عبور دوساله از 'اوباما کر' به قوانین تازه لایحه لغو قوانین بهداشتی رییس جمهوری سابق این کشور را به تصویب برسانند.
رهبر جمهوری خواهان درعین حال رقبای دموکرات خود را مورد انتقاد قرار داد که شکست جمهوری خواهان در تصویب لایحه بهداشتی که به گفته او به معنی ادامه رنج مردم این کشور است آن ها را به جشن و پایکوبی واداشته است اما یقین دارد که ماجرا به همین جا ختم نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.