دبیر شورای عالی فضای مجازی از مسدود شدن چند ساعته تعدادی از کسب و کارهای نوپای بخش مالی(فین تک) در هفته گذشته که موجب اختلال در فعالیت 200 هزار کسب و کار اینچنینی شد، انتقاد کرد .

به گزارش جماران، هفته گذشته تعدادی فین تک (کسب وکار مالی) به دستور یکی از مقام های قضایی کشور برای چند ساعت مسدود شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ابوالحسن فیروزآبادی» روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات توسط اپراتور سوم ارتباطی کشور در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش ،گفت: باید راه برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی باز باشد و این راهی است که در سایه تلاش های دولت یازدهم ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی کشور در دولت یازدهم شاهد تحول های بزرگی بوده است، گفت: زمانی که این دولت برسرکار آمد انتقال تصویر از طریق تلفن همراه ممنوع بود و سرعت اینترنت کشور حداکثر 64 کیلوبایت بود و امکان ارسال تصویر تلویزیون ایران به دلیل مشکلات بین المللی به روستاهای کشور فراهم نبود.
فیروزآبادی افزود: اما اکنون در سایه تلاش های دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات راه اندای شده است و روستاییان نیز به اینترنت دسترسی دارند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 48 میلیون گوشی تلفن همراه در دست مردم است و میزان مصرف ماهانه مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت، 8 گیگابایت و میزان مصرف اینترنت تلفن همراه مشترکان سه گیگابایت در ماه برآورد می‌شود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی این رقم را در آمریکا 23 گیگابایت و در اروپا 11 گیگابایت اعلام کرد و افزود:ایران از این جهت با کشورهای توسعه‌یافته فاصله دارد و این همان نگرانی ای است که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند.
فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون خلاء زیادی در فضای مجازی وجود دارد، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا خلاء توزیع محتوا و نرم‌افزارهای کاربردی اساسی را که از الزام های شبکه ملی اطلاعات است، رفع کند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید به جایی برسیم که همانطور که در رابطه با بنزین و حامل‌های انرژی، یارانه می‌دهیم، به فضای مجازی نیز یارانه تعلق گیرد و دولت به جای آنکه مالیات این بخش‌ را خرج بخش‌های دیگر اقتصادی کند، در خود بخش هزینه کند.
فیروزآبادی تأکید کرد این حوزه نیازمند توسعه متوازن، اشتغالزا و فقرزدا است.
به گزارش ایرنا، در مراسم بهره برداری از پروژه های اپراتور سوم ارتباطی کشور از سامانه ارائه محتوای چند رسانه‌ای و تلویزیون همراه، سامانه گنج انسان، نسل پیشرفته چهارم تلفن همراه و نسل جدید آدرس‌های اینترنتی در بستر شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد.
در این مراسم محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مصطفی پورمحمدی وزیردادگستری حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.