خطرناک‌ترین زن عضو گروه تروریستی داعش که هنگام فرار از موصل در میان غیرنظامیان دستگیر شد، در جریان تحقیقات لب به اعتراف گشود.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، احلام محسن علی، یکی از خطرناک‌ترین زنان عضو گروه تروریستی داعش بوده و جنایتکار زن شماره یک این گروه تروریستی محسوب می‌شود که در تصرف موصل و روستاهای اطراف آن و منطقه القیاره در اواسط سال 2014 و نیز اقدامات این گروه تروریستی پس از سقوط موصل کمک کرده است.

احلام به همراه برادرش که او نیز یکی از اعضای برجسته داعش است، در جریان عملیات ویژه نیروهای عراقی در نزدیکی پل ارتباطی دو ساحلی شرقی و غربی موصل دستگیر شد.

یک منبع از نیروهای دستگاه امنیت القیاره درباره او می‌گوید: احلام به فعالیت خود به عنوان عضو گروهک‌های تروریستی مخفی و فعالیت‌های جاسوسی‌اش و نیز فرماندهی زنان داعشی و گروه‌های تروریستی طی سال‌های پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 و یورش نیروهای آمریکایی به عراق، اعتراف کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: اولین بار احلام را در سال 2006 زمانی که به دنبال عملیات تروریستی یکی از برادرانش در موصل به خانه‌ آنها یورش برده بودیم، دیدم.

وی افزود: احلام در جریان تحقیقات بر تفکرات افراطی خود اصرار ورزید و با وجود بلاهایی که داعش در عملیات‌های تروریستی‌اش بر سر اهالی موصل، القیاره و دیگر شهرها آورده بود، اما داعش را تحسین می‌کرد و حتی نیروهای امنیتی را تهدید به انتقام کرد.

به گفته این منبع امنیتی، احلام در جریان تحقیقات اعتراف کرد که پیش از سقوط موصل به دست داعش در جمع‌آوری و ارائه اطلاعات برخی از نیروهای پلیس و افسران در روستای الحود شامل اسامی و آدرس خانه‌هایشان جهت بازداشت، شکنجه و اعدام آنها، کمک کرده است. حتی همسر احلام نیز از کینه او نسبت به دستگاه امنیتی در امان نبود، همسر او پیش از اشغال موصل یکی از نیروهای پلیس عراق بود و با داعش نیز بیعت نکرده بود.

احلام پیش از اشغال موصل توسط داعش در روستای الزاویه دوره‌های اصول دین و آموزش عقیدتی این گروه تروریستی را تدریس می‌کرد.

احلام در یک خانواده فقیر بزرگ شد، پدرش یک نظامی بازنشسته بود، او چهار برادر و چهار خواهر داشت و در ژوئن 2014 آشکارا به داعش پیوست. وی بعدا به عضویت دیوان محاسبات و دیوان امنیت و اطلاعات داعش درآمد.

داعش با کمک احلام صدها غیرنظامی از ساکنان روستای الحود و روستاهای جنوب موصل را به اتهام همکاری با دولت عراق و ارائه اطلاعات دقیق از موقعیت جغرافیایی پایگاه‌های داعش به جنگنده‌های ائتلاف، بازداشت کرد.

احلام در جریان تحقیقات موقعیت برخی گورهای دسته‌جمعی نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جنوب موصل را که به اتهام توطئه توسط داعش اعدام شده بودند را نشان داده اما نتوانست تعداد این قربانیان را به علت تعداد زیادشان بیان کند. تنها دو چهره برجسته ابو صفوک، از اهالی روستای الحود و سرهنگ منعم عبدالله جاسم الجبوری، از فرماندهان پلیس سابق استان نینوا را که در اوت 2012 توسط برادرش کشته شده بودند، نام برد.

حسن، تنها پسر احلام که با او به داعش پیوسته بود، در یکی از حملات جنگنده‌های ائتلاف در محله الشهدای موصل کشته شد.

وی زمانی که تلاش می‌کرد در میان آوارگان از بخش قدیمی موصل فرار کند، توسط نیروهای امنیتی عراق که گروه ویژه‌ای را برای زیرنظر گرفتن او و برادرانش تشکیل داده بودند، به همراه برادر داعشی‌اش دستگیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.