نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از ارجاع طرح کاهش مجازات اعدام محکومین مواد مخدر به کمیسیون قضایی انتقاد کرد و گفت که در تصویب این طرح کارشکنی صورت می‌گیرد.

 

به گزارش جمارانی، محمود صادقی در تذکری آیین‌نامه‌ای در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: تصمیم آقای لاریجانی برای ارجاع طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر توجیهی نداشت چرا که متن تهیه شده مورد توافق دستگاه قضایی و اعضای کمیسیون بود. ضمن اینکه فوریت این طرح پیش از این با رأی اکثریت قاطع رأی آورده بود و امروز هم کلیات آن با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد.

وی افزود: وجود برخی افراد مخالف نمی‌تواند دلیل ارجاع طرح به کمیسیون باشد. ما مواجه با دو هفته تعطیلی مجلس از هفته بعدی هستیم و به نظر من ارجاع این طرح به کمیسیون فاقد توجیه بوده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: شاید علت تعویق پی در پی این طرح این باشد که طبق یکی از تبصره‌های پیش‌بینی شده حکم آن عطف به ماسبق خواهد شد و بر اساس آن تعداد قابل توجهی از محکومین به اعدام معاف خواهند شد و احتمالاً برای اینکه آنها از چنین امکانی برخوردار نشوند در تصویب طرح کارشکنی می‌شود.

مسعود پزشکیان که اداره بخشی از جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: طبق ماده 156 آیین‌نامه داخلی مجلس این تذکر وارد نیست، چرا که رییس جلسه اجازه دارد با رأی مجلس طرح را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.