عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران معتقد است که روحانی در این مدت تحربه های بسیاری را به دست اورده است؛ مسائل و فشارهایی که برخی از افراد برای چینش کابینه مطرح می‌کنند اصلا نگران کننده نیست زیرا روحانی به درستی می‌تواند تصمیم گیری کند.

حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب و منتخب شورای شهر پنجم تهران؛ با اشاره به تشکیل کابینه دوازدهم و لیست وزرای دولت، گفت: قطعا احزاب و جریانات سیاسی برای اثرگذاری در این تصمیم سرنوشت ساز برای 4 سال آینده دولت دوازدهم با حساسیت بالا به این موضوع می‌پردازند و این پردازش هم غیرطبیعی نیست. آنچه که قوه مجریه و شخص رئیس جمهور در خصوص کابینه دوازدهم باید مد نظر قرار دهد؛کارایی و اثربخشی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تجارب به دست آمده در  4 سال گذشته و با شناختی که روحانی و اتاق فکر ایشان از این دوره 4 ساله دارند طبیعتا در انتخاب وزرای کابینه ی بعدی می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند و با توجه به گزارشاتی که بخش های مختلف مجلس و دولت و جریانات سیاسی بیرونی تعیین کردند،مجموعه آقایان وزرا و سایر معاونین روحانی و مدیران ارشد ملی و دولتی از یک رتبه بندی برخوردار می‌شوند و با توجه به همان رتبه بندی، می‌توانند مجوز حضور یا عدم حضور در کابینه بعدی را داشته باشند.  

 

رسولی با بیان  اینکه روحانی با توجه به تجاربی که از کابینه یازدهم به دست آورده است، باید وزرایی همسو تری را انتخاب کند ،خاطرنشان کرد: با توجه به گرایش نمایندگان مجلس دهم، روحانی با دست بازتری می‌تواند برای  انتخاب کابینه اقدام کند و وعده‌هایی از جمله جوان سازی وزرا و حضور حداکثری زنان  را تا حدود زیادی عملی کند. معتقدم این روزها رئیس جمهور به درستی در حال دریافت گزارشات و نقطه نظرات مجموعه مورد اعتماد خود در دولت، مجلس و سایر نهادها است.

 

مشاور محمدرضا عارف ادامه داد: نکته ای که آقای روحانی باید مورد توجه قرار دهد رقبای ایشان است، به هرحال فصل انتخابات تمام شده اما رقیب روحانی با طرح برخی از مسائل ؛ توانست حدود 40 درصد از آرا را به سمت خود جذب کند؛  روحانی باید این موضوع را کاملا مد نظر داشته باشد و سهمی را حداقل برای اصولگرایان معتدل در کابینه لحاظ کند.

 

حسن رسولی با اشاره به فشارهایی که از سوی برخی از افراد و رسانه‌های بعضا اصلاح طلب برای چینش کابینه به روحانی وارد می‌شود گفت: من فکر نمی‌کنم این مسائل غیرطبیعی باشد و اگر این موضوعات را با کابینه یازدهم و حتی دولت‌های قبل مقایسه کنیم،متوجه می‌شویم که تحرکاتی که اکنون می‌شود نگران کننده نیست. روحانی به اندازه کافی تجربه کشور داری دارد که نخواهد تحت تاثیر این فشارها قرار بگیرد. این مباحثی که این روزها از سوی برخی از افراد و رسانه ها مطرح می‎‌شود جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد و قابل اغماض است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.