وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران در حال جهش است بنابراین برای ارتقای این حوزه نیازمند تغییر گفتمان آن هستیم.

به گزارش جماران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه در هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران در پردیس ملت با تاکید بر این مطلب افزود: امنیت و کرامت سینمااز ضروریات است زیرا برای حل مسائل اجتماعی کشور به توسعه نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه مردم ما مدیون سینماگران هستند گفت: جمع حاضر جمعی دوستانه است و از جانب دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینماگران و نهادهای سینما تشکر می کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سینمای ایران در آستانه یک جهش قراردارد؛ این حوزه باید یک جهش را تجربه کند، ما در سینما نیاز به تغییر گفتمان داریم.

وی در عین حال تصریح کرد: برای جهش سینمای کشور ضروری است خانه سینما و نهادهای دیگر به کمک آن بیایند. از این منظر دهه چهارم سینمای انقلاب اسلامی می تواند دهه جهش در سینمای ایران باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما و شما در یک صف و در یک جریان قرارداریم،  و حمایت و ایجاد امنیت برای شما حق شما و وظیفه ما است.

صالحی امیری گفت: در اولین هفته قبول مسوولیت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با قوه قضاییه وارد مذاکره شدم و مشکل توقیف یک فیلم را حل کردم.

وی تصریح کرد: انگیزه ما در نهاد سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت همه جانبه از خانه سینما برای رسیدن به توسعه است. اقتصاد سینما باید دچار تحول بشود، وضعیت مالی امروز متناسب با ظرفیت سینمای ایران نیست و من با مدیر عامل چندین بانک مذاکره داشتم تا اقتصاد سینمای ایران بهبود پیدا کند تا بتوان ظرفیت مالی بهتری برای تهیه کنندگان و کارگردان ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: امنیت و کرامت سینما کرامت خود ما است و باور داریم برای حل مسائل اجتماعی جامعه ایران نیاز به توسعه عرصه های هنری از جمله سینما داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.