دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به وجود برخی انتقادات نسبت به اقدامات دولت در عرصه سیاسی و فرهنگی تاکید کرد: اگر من جای آقای روحانی بودم حتما باهنر را به عنوان معاون اول خود انتخاب نمی‌کردم و نباید چنین توقعی هم داشت.

 

به گزارش  جماران محمدرضا باهنر عصر امروز در نشست خبری خود ضمن بیان این مطلب، در خصوص احتمال حضورش در کابینه دولت دوازدهم گفت: من بسیاری از اقدامات دولت یازدهم را تایید و تحسین کردم اما طبیعتا اختلاف نظرهای جدی از نظر سیاسی و فرهنگی با این دولت دارم بنابراین چنین فردی نمی‌تواند به عنوان معاون اول در دولت باشد.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر رئیس جمهور بتواند بعضی از نیروهای قابل و توانمند را که همسو با او نیستند و کمکی هم نکردند در کابینه استفاده کند، قدم مثبتی است. شاید رئیس جمهور در پاسخ بگوید «خودتان که چنین کاری نکردید» که در آن صورت به طور جداگانه جواب‌هایی داریم.

 

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه نشست خبری خود در کافه خبر خبرآنلاین، درباره اظهارات روحانی درباره سپاه و ایجاد شکاف و دوقطبی در جامعه گفت: وحدت، لازمه حیات نظام جمهوری و توسعه کشور است، حرف های وحدت شکن مضر است و باید دقت شود، این کار انجام نشود.

وی افزود: متأسفانه رگه های باریکی از دو جریان، کمر همت بسته‎اند که فضا را تند نگه دارند و تشنج ها را ادامه دهند. روز قدس عده ای علیه رئیس جمهور شعار دادند، قوه قضائیه هم گفت توهین کنندگان را تعقیب می کند و مجرمان را به سزای جرمشان می رساند. رئیس جمهور هم در حرف‎هایشان باید دقت کنند. آقای اژه‎ای محترم قاضی شجاعی است. او نیز در نمازجمعه مقوله بنی صدر را مطرح کرد. آن هم چند روز بعد از آنکه در راهپیمایی قدس چنین مقایسه ای را با آقای رئیس جمهور کرده بودند. ایشان هم باید در حرف هایش دقت کند.

وی افزود: تحلیل تاریخ خوب است. چون رهبر معظم انقلاب فرمودند «نباید گذاشت جای جلاد و شهید عوض شود.» زمانی در حزب جمهوری کار می کردیم، فاصله خانه ما تا حزب 2 کیلومتر بود. ولی گاهی تا دو هفته در دفتر حزب جمهوری اسلامی می‎ماندیم. چون احساس می کردیم اگر به خانه برویم منافقین ما را ترور می کنند.

وی ادامه داد: بدون اعلام حمایت یا محکوم کردن جریانی خاص، می گویم که در دو جریان رگه های باریکی برای تندکردن فضا فعال هستند. باید هیجانات فضای انتخابات فروکش کند. آنها که بر کرسی قدرت می نشینند به مطالبات جواب دهند، آنها هم که رأی نیاوردند، ناظر مشفقی برای دولت باشند. آنجا که کسی خارج ریل می رود، نقد کنند و آنجا که در ریل حرکت می کند کمک کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره اعلام اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در اسفند تمام شد، البته طول دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی نیامده و تعیین اعضای مجمع از اختیارات رهبری است و وظایف را هم شخص ایشان مشخص می کنند. تا زمانی که رهبر معظم انقلاب حکم جدید ندهند، مجمع تشخیص کنونی می تواند به کار خود ادامه دهد. اگر موردی پیش بیاید، سیاست های کلی می تواند به تأخیر بیفتد؛ اما اگر اختلاف مجلس و شورای نگهبان در مصوبه ای پیش بیاید، مجمع باید ورود کند. البته آن بزرگی که نامش برای ریاست مطرح بود، کسالتی پیدا کرد.

باهنر درباره احتمال حضور نمایندگان فعلی در کابینه دوازدهم گفت: این کار نه عیب و نه حسن است، اگر رئیس جمهور بخواهد از نمایندگان در کابینه آتی خود استفاده کند، این کار را می کند و اشکالی هم ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تقسیم اصلاح طلبان به دو بخش خوش خیم و بدخیم که پیش از این عنوان کرده بود هم گفت: منظور من از اصلاح طلبان بدخیم، افراد رادیکال بود و خوش خیم‎ها هم معتدلین بودند. برخی اصلاح طلبان جزء هنجارشکنان و فتنه گران سال 88 بودند. این به آن معنا نیست که همه اصلاح طلبان را با یک چوب برانیم. در بین آنها علاقمند به رهبری، امام و کشور و دلسوز نیز وجود دارد. ولی فتنه گران از داخل اصلاح طلبان بیرون آمدند، آنها تا وقتی تکلیف خود را با فتنه روشن نکنند، حضورشان در کابینه نه به مصلحت دولت است و نه به مجلس اجازه می دهد. البته عده ای از بدخیم‎ها از مواضع گذشته‎شان عدول کردند، زمانی صحبت از تحریم انتخابات می کردند، اما الان بعد از 20 سال تریبون تبلیغاتی برای شرکت مردم در انتخابات شده‎اند! یعنی در نگاه خودشان تجدید نظر کردند. ما حضور کسانی که هنجارشکن باشند یا در فتنه نقش روشن و مشخص داشتند را در کابینه به مصلحت دولت نمی دانیم. ضمن آنکه چنین مسئله ای امکان ندارد. انشاءالله دولت از نیروهای کارآمد، جوان، پویا و مدبر استفاده کند.

وی در پاسخ بهسوالی که به سهم خواهی جریان اصلاحات از رئیس جمهور برای حضور در کابینه اشاره داشت، گفت: چینش کابینه اختیاری است که قانون اساسی به رئیس جمهور و مجلس داده است. نمی توانیم توقع کنیم که آقای رویس جمهور از جناح مقابل خودش استفاده کند. اگر این کار را بکند، سعه صدر خود را نشان می دهد. من همواره توصیه ای به وزرا و استانداران داشتم که جلسه‎های ماهیانه با وزرا و استانداران قبلی خود بگذارند. الان طیف های مختلف سیاسی در کشور حضور دارند، اگر رئیس جمهور بتواند و تلاش کند بعضی از نیروهای قابل و توانمند را که در جریان او نیستند و کمک هم نکردند در کابینه استفاده کند، قدم مثبتی است. شاید رئیس جمهور بگوید خودتان چنین کاری را نکردید که در آن زمان به طور جداگانه جواب هایی را داریم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.