یک پزشک و محقق ایرانی در امور مربوط به بیماری سرطان روز سه شنبه پس از ورود به فرودگاه بین المللی لوگان در شهر بوستون آمریکا بازداشت شد.

 یک پزشک و محقق ایرانی در امور مربوط به بیماری سرطان روز سه شنبه پس از ورود به فرودگاه بین المللی لوگان در شهر بوستون آمریکا بازداشت شد.

به گزارش جماران، وی که به همراه همسر و سه فرزندش برای کار در بیمارستان کودکان بوستون با روادید معتبر عازم این شهر شده بود، در فرودگاه بازداشت و قرار شد با اولین پرواز به ایران بازگردانده شود.
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که کمتر از دو هفته از اجرای محدود فرمان رئیس جمهوری آمریکا برای منع ورود اتباع شش کشور با جمعیت اغلب مسلمان می گذرد.
این فرمان به مدت 90 روز مانع صدور روادید برای اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و به مدت 120 روز مانع پذیرش هرگونه پناهجو خواهد شد.
بر اساس حکم دیوان عالی آمریکا، تنها افرادی از ممنوعیت صدور روادید مستثنی هستند که «ارتباط مشخصی» با فردی یا نهادی در این کشور داشته باشند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا این ارتباط فامیلی را تنها به پدر، مادر، فرزند، خواهر یا برادر، همسر و نامزد محدود کرده است. 
افرادی که برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا یا موارد مشابه به این کشور سفر می کنند هم از محدودیت های یاد شده مستثنی هستند.
پیش از دستور دیوان عالی؛ دو دادگاه فدرال در ایالت های مریلند و هاوایی، اجرای فرمان رئیس جمهوری آمریکا را به طور سراسری متوقف کرده بودند. 
این فرمان که خود بازنویسی شده نسخه دیگری است، قرار بود از 16 مارس گذشته (26 اسفند 95) اجرایی شود.
حکم دیوان عالی آمریکا موقت است و پرونده محدودیت صدور روادید قرار است بزودی در دادگاه بررسی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.