کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت آزاد سازی موصل نقطه عطف برجسته ای در نبرد با تروریسم است و اکنون مسئولان موظفند با روشن کردن حقایق و در مقام پاسخگویی قرار دادن عاملان این جنایات از زهرآگین ماندن جامعه عراق برای نسل های آینده جلوگیری کنند.

به گزارش جماران، زید راعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای ضمن تمجید از تلاش نیروهای عراقی در بازپس گرفتن شهر موصل از تشکیلات تروریستی داعش آغاز گفت وگو میان اقشار مختلف جامعه برای جلوگیری از تسلسل خشونت و نفرت در این کشور را حیاطی و ضروری خواند.
وی در این اطلاعیه بر ضرورت روشن شدن همه حقایق مربوط به جنایات این تشکلیات تروریستی و اسباب و عوامل آن تاکید کرده و نوشته است که احترام به حق آگاهی مردم از این حقایق از ماندگاری زهر جنایات این گروه در جامعه عراق برای نسل های آینده جلوگیری خواهد کرد.
وی بخصوص با اشاره به ربوده شدن هزار و 636 زن دو دختر و هزار و 733 مرد ایزدی توسط تروریست های داعش در طول این سه سال اشاره کرده و با ذکر این که چنین جنایاتی زخم های عمیقی در جامعه عراق بر جای گذاشته خواستار پاسخگویی و مجازات عاملان آن ها شده است.
کمیسرحقوق بشر سازمان ملل هشدار داده است که داعش حتی در پی شکست خود در موصل هنوز قادر است با توسل به قتل و آدم ربایی در نقاطی نظیر تل عفر و هویجه در دل مردم این کشور هراس افکنی کند.
راعد الحسین در ادامه بهترین پاسخ به جنایات و هراس افکنی های این گروه را بنای جامعه ای مبتنی بر برابری و حکومت قانون از سوی مسئولین عراقی دانسته است.
وی در نهایت بار دیگر از دولت عراق خواسته است تا به عضویت دیوان عدالت بین المللی در بیاید و تلاش برای پیگیری جنایات این گروه را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.