هر قراردادی که اساس آن قانونی و در چارچوب قوانین موجود میان کشورها باشد باید روند قانونی خود را طی کرده و در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید تکلیف ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده نه چندان دور روشن می شود.

به گزارش جماران، علی اکبر ولایتی درمورد ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارکرد: ما منتظر هستیم تا ببینیم تصمیم نظام در این مورد چیست، بی تردید، مجمع جایگاه بسیار مهمی در نظام دارد و جایی است که برای مشورت رهبر معظم انقلاب بر اساس اصل 110 قانون اساسی تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: ان شاء الله درآینده شاهد خواهیم بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با قوت و قدرت کار خود را ادامه می دهد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص قرارداد نفتی ایران با توتال گفت: هر قراردادی که اساس آن قانونی و در چارچوب قوانین موجود میان کشورها و موسسات اقتصادی این کشورها باشد باید روند قانونی خود را طی کرده و از سوی کارشناسان نظر داده شود و در نهایت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
ولایتی با تاکید بر شفافیت قراردادها یادآور شد: طبیعتا این قراردادهایی که در چارچوب قوانین است و مورد تایید مجلس شورای اسلامی است باشد مورد تایید همه ملت است. 
وی اظهارامیدواری کرد: مجلس با دقت به این قرارداد رسیدگی کند و آنچه خیر و صلاح جمهوری اسلامی ایران است، صورت گیرد.

**ایران و ترکیه با هر گونه حرکت تجزیه طلبی مخالف هستند 
ولایتی عصر دوشنبه پس از دیدار با دوغو پرینچک در جمع خبرنگاران در خصوص محور گفت و گوی خود با رئیس حزب وطن ترکیه گفت:ایران و ترکیه بر این موضوع توافق دارند که باید از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت کنیم و با هر گونه حرکت تجزیه طلبی مخالف هستیم.
وی افزود: جلسه بسیار دوستانه و برادرانه ای امروز بین ما و هیات اعزامی از ترکیه به ریاست حزب وطن این کشور برگزار شد. 
وی ادامه داد: هر حرکت تجزیه طلبانه در منطقه و جهان اسلام را به نفع دشمنان اسلام به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی می دانیم. 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: روابط بین ایران و ترکیه و مناسبات تاریخی با عوامل مشترک مانند تاریخ، فرهنگ و دین مشترک موجب شده که هر دو کشور در جهت تقویت هر چه بیشتر این عوامل و به وجود آوردن عوامل مشترک جدید تلاش کنند. 
ولایتی تاکید کرد: توسعه روابط فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و همکاری های انرژی و بین المللی دو کشور امر رو به رشدی است و مورد رضایت هر دو طرف است. 
وی تصریح کرد: مخالف تهدید علیه هر یک از کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق یا قطر و لبنان، یمن و دیگر کشورها هستیم. 
ولایتی در پایان با تشکر از حضور هیات اعزامی از ترکیه در ایران به مقایسه گرمی هوای امروز تهران و گرمی مناسبات دو کشور ایران و ترکیه پرداخت و گفت:مردم ایران از گرمی روابط بین دو کشور استقبال می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.