'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس شامگاه یکشنبه با انتشار پیامی، آزادسازی شهر موصل را به نخست‌وزیر و ارتش عراق تبریک گفت.

به گزارش جماران، مایکل فالون در این پیام گفت: من به نخست‌وزیر عراق (حیدر العبادی) و ارتش عراق که با شجاعت با دشمن بی‌رحم جنگید تبریک می‌گویم. داعش برای جان غیرنظامیان بی‌گناه ارزشی قائل نیست و ما بایستی از شکست آن‌ها در سرزمینی که خلافتشان را آغاز کردند، استقبال کنیم.
وی بابیان اینکه « نیروی هوایی انگلیس در جریان آزادسازی موصل به 750 هدف شلیک کرده است» افزود: انگلیس نقشی پیش رو در ائتلاف به رهبری آمریکا برای از بین بردن داعش در موصل ایفا کرد.
مایکل فالون افزود: هرچند این حملات به عمر داعش در موصل پایان داد، اما اقدامات بیشتری بایستی صورت گیرد. این گروه وحشی همچنان در غرب رود فرات رخنه کرده و اطراف موصل بایستی از مواد منفجره پاک‌سازی شود.
به گزارش ایرنا، گروه تکفیری تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 شهرموصل مرکز استان نینوا را به اشغال خود در آورد و متعاقب آن بخش های وسیعی از 5 استان عراق را نیز در کنترل خود گرفت.
نیروهای عراقی در37 ماه گذشته گروه تروریستی داعش را که تا دروازه های بغداد نیز رسیده بود، درهمه استان ها و از جمله نینوا شکست داده اند و تنها سه شهر تلعفر در غرب موصل، الحویجه در جنوب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار هنوز در اختیار داعش است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.