یک مقام مسئول در وزارت خارجه قطر با ابراز تاسف نسبت به بیانیه کشورهای تحریم کننده، اتهام‌های تحریم کنندگان علیه دوحه را باطل و مغایر با قوانین بین المللی دانست.

به گزارش جماران، این مقام مسئول قطر گفت که متهم کردن دوحه به دخالت در امور داخلی این کشورها و حمایت مالی از تروریسم، ادعاهایی بی اساس است. 
وی یادآورشد:موضع دولت قطر در قبال تروریسم، ثابت و همواره در محکومیت تروریسم با هر نوع و اشکال آن است.
این مقام حوزه دیپلماتیک قطر افزود: بنا به گواهی جامعه بین الملل قطر عضوی فعال و پایبند به قوانین بین المللی درنبرد علیه تروریسم در سطح منطقه‌ای و جهانی است. 
عربستان و متحدانش بامداد جمعه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که مخالفت دولت قطر با درخواست کشورهای چهارگانه از دوحه بیانگر میزان ارتباط قطر با گروه های تروریستی و ادامه تلاش های این کشور برای تخریب و تضعیف امنیت و ثبات در خلیج فارس و منطقه است.
عربستان 15 خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. 
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است. 
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.