مقام های ارشد امنیتی آلمان روز سه شنبه هشدار دادند که این کشور با توجه به تعداد رو به رشد شبه نظامیان تندرو در آلمان، باید برای رویارویی با حملات بیشتر تروریستی آماده شود.

به گزارش جماران، این مقام های امنیتی در عین حال وعده دادند که تلاش های مربوط به محاکمه و اخراج افراد مظنون به حملات تروریستی را از آلمان افزایش دهند.
'هانس گئورگ ماسن' رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان به خبرنگاران گفت که این کشور در سال 2016 صحنه پنج حمله تروریستی بود و هفت حمله دیگر نیز در آلمان ناکام ماند یا خنثی شد. 
وی افزود: باید انتظار حملات بیشتری را توسط افراد یا گروه های تروریستی داشته باشیم. 
به گفته ماسن، تروریسم افراط گرا، بزرگ ترین مشکل سازمان اطلاعات داخلی آلمان است و ما این مسئله را یکی از بزرگ ترین تهدیدهای پیش روی امنیت ملی کشورما تلقی می کنیم. 
در حالی که گزارش سالیانه این نهاد برای سال 2016 حاکی بود که 24 هزار و 400 تروریست بنیادگرای تندرو از جمله حدود 9 هزار و 700 سلفی در آلمان اقامت دارند، آخرین آمار نشان می دهد که شمار سلفی ها ساکن این کشور در سال جاری به 10 هزار و یکصد تن افزایش یافته است.
هر چند رقم کلی افراد مظنون به داشتن تمایلات تروریستی در آلمان کاهش داشته، اما این بدان معنا نیست که این تهدید از بین رفته است.
براساس گزارش سازمان اطلاعات داخلی آلمان، صدها تروریست همراه با یک میلیون پناهجو و مهاجر ظرف دو سال گذشته وارد آلمان شده اند.
در همین حال، 'توماس دومایزیر' وزیر کشور آلمان گفت که مقام های امنیتی این کشور حدود 680 تهدید بالقوه تروریستی را بررسی کرده اند.
وی یادآور شد که آلمان به تمهیدات و تدابیر لازم برای مقابله با شبه نظامیان افراط گرا شدت بخشیده و شمار بازداشت افراد و اخراج آنها از این کشور ظرف سال گذشته (2016) افزایش یافته است.
از سویی، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفت: به طور تقریبی 930 نفر از آلمان به قصد پیوستن به داعش در عراق و سوریه خارج شده اند که حدود 20 درصدشان زن بوده اند. وی یادآور شد که یکصد و 45 نفر از این تعداد جان باخته اند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.