شهردار تهران گفت: به اندازه کل تاریخ بلدیه در این دوره از مدیریت شهری، پروژه به بهره برداری رسید.

به گزارش جماران، محمدباقر قالیباف در آئین بهره برداری از مجموعه باغ کتاب در بخش دوم سخنرانی خود با بیان اینکه پس از بهره برداری از این مجموعه اندیشمندان عرصه های مختلف باید به کمک مدیریت شهری بیایند تا از ظرفیت های باغ کتاب به خوبی استفاده شود، گفت: وظیفه دولت ها و حاکمیت ها است که رنج و زحمت مردم و شهروندان را کاهش دهند و این امکانپذیر نیست مگر آنکه مسئولان و مردم دست به دست هم و بسترهای مناسب آگاهی بخشی را برای مردم فراهم کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید کرامت انسانها را پاسداشت و روز به روز ارتقا داد، تصریح کرد: شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در حوزه افزایش آگاهی و کرامت انسانی نقش دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس سابقه تاریخی در کشور مدیریت شهری مبتنی بر اضطرار و اجتناب از اختلال ماموریت های خودش را انجام می داده، گفت: شهرداری ها بیشتر در حوزه خدماتی برایشان ماموریت تعریف شده و شاید در تهران به خاطر موقعیت سیاسی-اجتماعی که دارد وضعیت کمی متفاوت تر دارد که این وضعیت هم تهدید بوده و هم فرصت.

قالیباف با بیان اینکه نگاه شهروندمحوری و فرهنگی صحبت امروز ما نیست و مربوط به برنامه هایم در سال ۸۴ است، اظهار داشت: در شورای سوم نیز به این نکته اشاره کردم که ما در شهرداری رویکردی فرهنگی-اجتماعی داریم و دغدغه هایمان انسان محور و شهروندی است.

شهردار تهران با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در حوزه های عمرانی نیز گفت: تاریخ بلدیه را که نگاه کنید می بینیم در این دوره به اندازه کل تاریخ بلدیه در شهر ساخته ایم و می توان گفت طی یک دهه گذشته تهران معاصر را پایه گذاری کرده ایم. اتوبان، پل، مترو، تونل، پارک، ترمینال، نمایشگاه بین المللی، ورزشگاه، باغ پرندگان، دریاچه خلیج فارس و ساختیم.

وی با بیان اینکه این پروژه های عمرانی تنها یک پیوست فرهنگی-اجتماعی ندارد بلکه زنجیره ای از فعالیت های ما در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی است.

قالیباف با اشاره به احداث ۳۵۰ مرکز و سرای محله در نقاط مختلف شهر تهران تصریح کرد: ما در این دوره کتابخانه های تهران را از ۷۳ کتابخانه به ۴۰۰ کتابخانه افزایش دادیم و تنها ۷۵ کتابخانه شبانه روزی در این دوره دایر شد.

شهردار تهران با اشاره به افزایش صندلی های سینماها و سالن های تئاتر گفت: شهرداری در این دوره صنعت سینما را متحول کرد. همچنین با ساخت مجموعه های شهبانو و شهدخت و موزه های متعدد و سامان سراها، مدارس پرتو به نیاز همه اقشار جامعه و در جهت حفظ حرمت انسانها توجه کرد.

وی ادامه داد: ما نساختیم که تنها ساختمان بسازیم بلکه ساختیم که انسان بسازیم. انسان ساختن اتفاق نمی افتد مگر آنکه خود انسان بخواهد و تنها راه آن نیز آن است که جلوی انسانیت انسانها نگیریم.

قالیباف با انتقاد از سیاست های آموزشی کشور گفت: ما ۱۲ سال به دانش آموزانمان محفوظات یاد می دهیم و آنها را  به گوگل و ویکی پدیدا تبدیل می کنیم و در نهایت بعد از این مدت پشت سد کنکور می مانند. بیشترین بیکاران ما افراد تحصیلکرده و فارغ التحصیلان ما هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید مهارت و فهم را به فرزندانمان منتقل کنیم گفت: در شرایطی هستیم که ایجاد کار از پیدا کردن کار راحت تر است و باغ کتاب نسل آینده را به سمت مهارت آموزی می برد.

وی با اشاره به اینکه شاید از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز، ۲۰۰ هزار دانش آموز امکان آمدن به باغ کتاب را نداشته باشند، گفت: نباید به درآمدهای باغ کتاب نگاه درآمدی داشت و باید از محل همین درآمدها امکان استفاده از این مجموعه را فراهم کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.