وزیر خارجه قطر که به کویت رفته است، در دیدار با امیر این کشور، پاسخ کتبی امیر قطر به مطالبات سعودی، امارات، بحرین و مصر را تسلیم وی کرد.

به گزارش جماران، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و هیات همراه وی امروز دوشنبه با «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار کرد. 
وزیر خارجه قطر در این دیدار پاسخ کتبی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درخصوص فهرست خواسته های سعودی، امارات، بحرین و مصر از دوحه را که به واسطه امیر کویت به قطر ارائه شده بود، تسلیم شیخ صباح الاحمد کرد. 
هنوز گزارشی درباره محتوی این پاسخ کتبی منتشر نشده است. 
کویت در بحران میان سعودی و قطر نقش میانجی را بازی می ‌کند. 
ضرب الاجل ده روزه سعودی، امارات، بحرین و مصر به دوحه برای پذیرش خواسته های آنها، یکشنبه شب پایان یافت؛ اما کشورهای تحریم کننده قطر به درخواست صباح احمد الصباح امیر کویت 48 ساعت دیگر به قطر فرصت دادند. 
قاهره نیز چهارشنبه میزبان وزرای خارجه چهار کشورعربی تحریم کننده قطر برای بررسی تحولات این بحران است. 
قطر پیشتر مخالفت خود را با شرط های سیزده گانه این کشورها اعلام کرده بود. دولت قطر شرایط ارائه شده از سوی سعوی و سه کشور دیگر برای لغو تحریم‌ها را غیر منطقی خوانده است. 
حدود سه هفته پیش، سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با متهم کردن دولت قطر به 'حمایت از ترویسم' روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.