یک متخصص پوست در آمریکا با اشاره به این که استفاده از تلفن همراه و رایانه به اندازه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست آسیب می زند، توصیه کرد: هنگام کار با این تجهیزات از کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

به گزارش جماران، کارشناسان از مدت ها قبل درباره آسیب های اشعه های یو وی (فرابنفش) ناشی از نور خورشید برای پوست هشدار می دهند، اما اکنون دکتر 'هاوارد مراد' متخصص پوست در آمریکا ادعا کرده است که آسیب سپری کردن چهار روز در مقابل صفحه نمایش هایی که اشعه های مضر آبی رنگ منتشر می کنند، با 20 دقیقه قرار گرفتن در مقابل نور خورشید برابر است.

این متخصص پوست معتقد است که ماده ای به نام 'لوتین' که در برخی کرم های ضد آفتاب یافت می شود و به طور طبیعی در خوراکی هایی مانند 'زالزالک' نیز وجود دارد، می تواند از پوست محافظت و از بروز آسیب بیشتر پیشگیری کند.
وی توضیح داد که این ترکیب می تواند به محافظت از پوست و چشم انسان در برابر آسیب ناشی از اشعه های آبی منتشر شده از تلفن های همراه و رایانه ها کمک کند.
دکتر مراد همچنین ضمن تاکید بر مصرف خوراکی هایی که به طور طبیعی حاوی ترکیبات موثر برای مقابله با آسیب های آفتاب هستند، انار، هندوانه و گریپ فروت صورتی را از جمله این خوراکی ها برشمرد و استفاده از نور کم یا یک فیلتر نور آبی برای صفحه نمایش ها را توصیه کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.