وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که دوحه خواسته های کشورهای تحریم کننده به سرکردگی عربستان سعودی را نمی پذیرد.

به گزارش جماران، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر امروز (شنبه) در پایتخت ایتالیا با بیان اینکه خواسته های کشورهای تحریم کننده ناقض حاکمیت ملی قطر است، اعلام کرد که دوحه این شروط را نخواهد پذیرفت.
وی تصریح کرد که با این وجود دوحه آماده است درخصوص شکایت هایی که همسایه های عربش دارند با آن ها گفت و گو کند و افزود: مایلیم وارد گفت و گو شویم اما با شرایط مناسب.
وزیر امور خارجه قطر تصریح کرد که کشورش پایگاه نظامی ترکیه در این کشور را نخواهد بست و شبکه الجزیره نیز به کار خود ادامه خواهد داد.
این اظهارات وزیر امور خارجه قطر در حالی مطرح می شود که ضرب العجل کشورهای تحریم کننده برای پذیرش شروط 13 گانه از سوی دوحه در حال اتمام است.
کشورهای تحریم کننده قطر به سرکردگی عربستان فهرستی از خواسته های خود را به عنوان شروط آغاز مذاکرات برای عادی سازی روابط با قطر به این کشور ارائه کرده و 10 روز برای پذیرش آن مهلت داده بودند.
قطع روابط دیپلماتیک با ایران، اعمال تحریم های بین المللی و آمریکا بر روابط تجاری با ایران و قطع حمایت از حزب الله و اخوان المسلمین نیز جزو فهرست خواسته های این کشورها بوده است.
دولت قطر هرگونه پیش شرطی را که به حاکمیت این کشور خدشه وارد می کند، رد کرده است.
بحران میان قطر و چند کشور عربی از زمانی آغاز شد که عربستان سعودی روز دوشنبه (15 خرداد) به دلیل این که قطر از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند و با متهم کردن این کشور به حمایت مالی از تروریسم، قطع رابطه خود را با آن اعلام کرد. 
دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهوری فراری

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.