«علی محمد نوریان» سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی درباره آخرین وضعیت مذاکرات این دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون دو هزار 900 رشته محل حذف شده در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بیانیه ای صادر کرد.

 

به گزارش جماران، در این بیانیه آمده است: به دنبال مذاکرات مثبت و سازنده ای که مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتند؛ امروز جلسه ای با ابراهیم خدایی معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد. 
در این جلسه مقرر شد بر اساس مصوبات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آئین نامه هیات دولت و آخرین مصوبات هیات 3 نفره پیش بینی شده در قانون، کلیه رشته های مصوب در قبل از اسفند ماه سال 1394 یعنی زمان تصویب قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تحمیلی که بر اساس ماده واحده تایید رشته های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14 اردیبهشت ماه سال 1367 و آیین نامه اجرایی آن مصوب هشتم اسفندماه سال 1368 قانونی و پایدار است.
بر این اساس در جلسات متعدد کمیته ویژه ارزیابی دانشگاه آزاد 399 رشته محل را واجد استانداردهای لازم ندانسته و این رشته محل ها را به ظرفیت صفر رساندیم و بقیه آن یعنی دو هزار و 501 رشته محل در سایت دانشگاه azmoon.org قرار داده شد.
ضمن دعوت از دانشجویان برای انتخاب رشته به مردم شریف به ویژه جوانان عزیز و علاقه مند به ادامه تحصیلات عالی این اطمینان را می دهیم که انشاالله با همکاری و همدلی همکارانمان در وزارت علوم چنین مشکلاتی دیگر بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم پیش نیاید.
در ادامه این بیانیه آمده است: در مسیر کیفی سازی دانشگاه آزاد که از زمان ریاست «حمید میرزاده» آغاز شده و به منظور تامین استانداردهای لازم برای رشته محل های مذکور 1323 نفر هیات علمی استخدام کرده ایم و حدود 1500 نفر نیز ارتقای رتبه علمی به استادیاری، دانشیاری و استادی پیدا کرده اند. 
همچنین نظم آموزشی در سیستم و ارتقای کیفیت اعضای هیات علمی، پیاده سازی سامانه نظارت جامع یک پارچه، شناسایی دانشجویان نخبه و درخشان، بکارگیری اساتید دارای استعدادهای ویژه و بورسیه کردن آنها و برقراری ارتباط با دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی از جمله برنامه هایی است که قویا پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.