یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه جامعه، نخبگان، گروه‌های مرجع و دستگاه امنیتی کشور توجه کند که وحدت کم نظیر امروز کشور حاصل یک بلوغ اجتماعی است، گفت: برهم زدن این وحدت می‌تواند یاس و ناامیدی را در جامعه رواج دهد.

به گزارش جماران غلامرضا ظریفیان با اشاره به اینکه مسئولان همواره جامعه را به انسجام و وحدت ملی توصیه کرده اند، اظهار کرد: مردم امروز کار خود را کرده‌اند. جامعه علیرغم فراز و نشیب‌های بسیار کشور در یک صحنه خیلی بزرگ یعنی انتخابات شرکت کردند و این پیام را اعلام کردند که ایران را می‌خواهند، نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند ولی درباره نوع اداره جامعه نظراتی دارند. پیام اصلی مردم این بود که نه خشونت می‌خواهند و نه اینکه نظم جامعه آسیب ببیند. در واقع جامعه مسئولان را با نظر و عمل خود به وحدت دعوت کرد.

وی ادامه داد: این پیامهای مردم یکی از دستاوردهای بزرگ نظام است. مردم اعلام کردند نه تنها وحدت را در نظر قبول دارند بلکه حاضرند آن را در عمل نشان دهند. با این وجود بعد از انتخابات شاهدیم این وحدت ملی مورد هجوم قرار بگیرد. جریانی که شاید از نتیجه انتخابات ناراضی است و نمی‌خواهد این وحدت در کشور ادامه یابد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اتفاقات روز قدس و توهین به رئیس‌جمهور، خاطر نشان کرد: افرادی که این اقدام را نجام دادند شاید ساده لوح باشند اما ریشه های این جریان جای دیگری است و برخی کانونها این اقدامات را برنامه ریزی می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان گفت اتفاق روز قدس یک امر تصادفی و لحظه‌ای و یک پدیده مثل پلاسکو است که یکباره رخ داده باشد. این اقدامات دارای سابقه است و ما نمونه‌های زیادی از آن از جمله حمله به علی مطهری در شیراز یا آتش زدن سفارت عربستان را سراغ داریم که خسارات زیادی را به کشور زده است. این افراد و سوابق آنها کاملا مشخص است.

ظریفیان همچنین گفت: عجیب اینجاست که برخی مواقع به بهانه امنیت ملی شدیدترین برخورد با برخی افراد انجام می‌شود اما با این جریان که امنیت و وحدت ملی را دچار خدشه کرده برخورد سطحی انجام می‌شود و اصل ماجرا به قوت خود باقی است که دلیل آن هم این است که آنها حاشیه امنیت داشته و پشتیبانی می شوند.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به اینکه این جریان حاضر است بخش مهمی از مناسباتی که برای جامعه ما نهادینه شده و حالت سمبلیک گرفته است مثل روز قدس را که برای جهان پیام دفاع مردم ایران از مظلومان دارد تحت الشعاع قرار دهد، تصریح کرد: دیدیم که اقدام آنها در توهین به رئیس‌جمهور چگونه ابعاد جهانی پیداکرد. این اقدام آنها یعنی تحت الشعاع قرار دادن روز قدس تازگی داشت و نشان داد که اگر با آنها برخورد نشود آنها می‌توانند خسارات بزرگتری را به کشور وارد کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.