همزمان با روز جهانی قدس و برگزاری راهپیمایی های گسترده و با شکوه در شهرهای مختلف سراسر پاکستان در همبستگی با ملت فلسطین، شرکت کنندگان در راهپیمایی شهر شیعه نشین 'پاراچنار' در شمال غرب پاکستان توسط تروریست ها به خاک و خون کشیده شدند.

به گزارش جماران، منابع محلی درشهر شیعه نشین پاراچنار مرکز منطقه قبیله ای 'کُرَم اِیجنسی' در شمال غرب پاکستان به خبرنگار ایرنا گفتند که دو انفجار عصر امروز جمعه، زمانی رخ داد که راهپیمایی روز قدس درحال پایان یافتن بود و شرکت کنندگان در این راهپیمایی درحال رفتن به بازار محلی نزدیک به محل برگزاری راهپیمایی برای خرید افطار بودند.
منابع یاد شده اعلام کردند دو انفجار به فاصله زمانی کوتاهی از یکدیگر رخ داد و انفجار دوم زمانی رخ داد که مردم برای کمک به مجروحان انفجار اول در آن محل ازدحام کرده بودند.
با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم درحال بازگشت از راهپیمایی به سمت بازار بودند، تروریست ها فرصت را مغتنم یافتند و از این فرصت برای اجرای اهداف شوم خود استفاده کردند.
منابع بیمارستانی اعلام کردند با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان انفجار پاراچیار، احتمال افزایش شمار جان باختگان این حمله تروریستی وجود دارد.
تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انفجارهای پاراچنار را برعهده نگرفته است.
مردم روزه دار سراسر پاکستان در جمعه الوداع ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس، پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری راهپیمایی گسترده در پایتخت و دیگر شهرهای این کشور، با سردادن شعارهایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا، بار دیگر از آرمان های ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند.
مردم روزه دار پاکستان در راهپیمایی های با شکوه امروز، آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی را مسئول اصلی ناامنی ها و ناآرامی های جاری در منطقه از ناآرامی ها و ناامنی های جاری در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان دانستند.
در پنجم اردیبهشت امسال انفجار تروریستی در حومه شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله ای 'کُرَم' در شمال غرب پاکستان، دست کم 10 کشته برجای گذاشت که برخی قربانیان این حادثه تروریستی کودکان بودند.
در روز 11 فروردین نیز انفجار تروریستی در شهر پاراچنار حدود 30 کشته و ده ها نفر دیگر زخمی برجای گذاشت.
صبح امروز نیز انفجاری انتحاری مقابل ساختمان پلیس کویته، دست کم 13 نفر کشته و حدود 20 نفر مجروح شدند. گروه تروریستی جماعت الاحرار وابسته به طالبان پاکستان مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.