دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

به گزارش جماران به نقل از المنار، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در مجتمع سیدالشهدا واقع در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم آغاز شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت جانفشانی‌های ملت ایران و بعد از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید.

وی افزود: روز قدس امسال با پنجاهمین سالگرد حادثه اسفناک اشغال قدس از سوی صهیونیست‌ها همزمان شده است و آنها روز گذشته سالروز اشغالگری خود و تصرف قدس را گرامی داشتند.

نصرالله گفت: آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان بهترین روزی است که امام خمینی آن را انتخاب کرد تا روزی جهانی برای مقدس‌ترین مسأله‌ای که امروز مسئولیت آن بر دوش تمام بشریت و همه امت است باشد. 

دبیرکل حزب‌الله گفت: بعد از رحلت امام خمینی، امام خامنه‌ای بر ادامه این مسیر و این مسئولیت تاکید کرد، بنابراین از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، این روز گرامی داشته می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: یکی از مهمترین اهداف حوادث و جنگ‌هایی که منطقه ما شاهد آن است، فراهم کردن زمینه برای حل و فصل مسأله فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی است.

نصراالله اظهار داشت: منطقه ما امروز وارد نقطه عطفی تاریخی شده است که در آن خطرات و چالش‌های زیادی وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکا اهداف جنبش مردمی که در منطقه آغاز شده را منحرف کرد تا بتواند بر آن تسلط یابد و این کشور از حوادث منطقه سوء استفاده کرد تا مسأله فلسطین را به فراموشی بسپرد.

وی تاکید کرد: رژیم سعودی ضعیف‌تر، ناتوان‌تر و ترسوتر از آن است که جنگی علیه ایران آغاز کند.

وی گفت: سوریه دولتی محوری در محور مقاومت و پشتیبانی اصلی برای جنبش‌های مقاومت است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تلاش‌هایی برای به انزوا کشاندن ایران و تبدیل کردن به یک دشمن به جای اسرائیل و فرسایش امکانات این کشور در جنگل‌ها و انتقال جنگ به داخل ای کشور به واسطه گروه‌های تکفیری انجام می‌شود.

نصر‌الله با بیان اینکه نشست ریاض به دنبال به انزوا کشاندن ایران و تبدیل آن به یک دشمن به جای اسرائیل بود، هدف از جنگ علیه سوریه، سرنگونی آن و روی کار آوردن رهبرانی ضعیف برای تسلط بر این کشور است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: یکی از مهمترین اهداف جنگ علیه یمن این است که عربستان مخالف وجود جریان‌های ضد اسرائیل در این کشور است.

وی گفت: یمن هدف قرار گرفته شد تا رهبرانی که به درگیری با اسرائیل ایمان دارند و با حل مسأله فلسطین به نفع این رژیم مخالفند، ریشه کن شود.

نصرالله همچنین تاکید کرد که هدف از جنگ علیه یمن سلطه بر این کشور است. دبیرکل حزب‌الله گفت: هدف از حوادث منطقه، هدف قرار دادن ملت فلسطین است.

نصرالله گفت: عراقی‌ها با برخورداری از اراده سیاسی روشن، نشان دادند که هرگز بخشی از اراده آمریکا برای حل مسأله فلسطین به نفع اسرائیل نیستند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: موضع حقیقی اسرائیلی‌ها جلوگیری از بازگشت حتی یک فلسطینی به فلسطین است و اسرائیلی‌ها در کنفرانس هرتزلیا بر سر مخالفت با بازگشت حتی یک فلسطینی به فلسطین، به اجماع رسیدند.

نصرالله گفت: آنچه اسرائیل امروز خواهان آن است، روابط دیپلماتیک و اقتصادی کامل با کشورهای عربی است و این تحول بسیار خطرناکی در منطقه است.

وی تاکید کرد: دستاورد اولی که محور مقاومت محقق کرد، مقاومت است.

نصرالله گفت: ایران منزوی نشد و در برابر تحریم‌ها مقاومت کرد و قوی‌ترین حضور در منطقه و بیشترین تاثیر در معادلات منطقه را دارد.

وی افزود: ایران نسبت به تروریسم مسامحه به خرج نمی‌دهد و واکنشی قوی نشان می‌دهد و این کار را انجام داده است. در نبرد تروریسم با ایران، این تروریسم است که شکست می‌خورد. نبرد تروریسم با ایران، نتیجه عکس خواهد داشت، و حضور ایران قوی‌تر خواهد شد و حمله ایران به گروه‌های تروریستی در دیرالزور و اصابت دقیق موشک‌ها به اهداف مورد نظر این را ثابت کرد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: ایران در هر شرایطی پشتیبان فلسطین و مسأله فلسطین و جنبش‌های مقاومت در منطقه خواهد ماند.

وی ادامه داد: سوریه  خطر تجزیه را پشت سر خواهد گذاشت و تلاش‌هایی که برای انزاوی جغرافیایی سوریه صورت می‌گیرد، با شکست مواجه شده است و سوریه موضع سیاسی‌ خود را در محور مقاومت ادامه خواهد داد.

نصراالله با بیان اینکه قدرت منطقه‌بزرگی است که در حمایت از جنبش‌ها و محور مقاومت ثابت قدم است، گفت: موضع رهبری ایران در قبال مسأل فلسطین، برخاسته از عقیده است.

دبیرکل حزب‌الله گفت: تلاش‌هایی که برای انزاوی جغرافیایی سوریه صورت می‌گیرد، با رسیدن نیروهای سوریه به مرزهای عراق، در حال شکست است.
  نصراالله گفت: آزادسازی موصل، قریب‌الوقوع است و داعش آینده‌ای در عراق ندارد.

 دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت یمن از زمین و هوا و دریا در محاصره هستند، گفت: اسرائیل در گذشته کار اطلاعاتی می‌کرد اما امروز در حمله به یمن تحت ائتلاف عربی شرکت دارد.

نصراالله گفت: مقاومت امروز یک نیروی ملی، سیاسی و جهادی واقعی محکومی در یمن است و ما افتخار می‌کنیم که بخشی از این محور هستیم.
 وی افزود: جنگ اسرائیل علیه لبنان و غزه بسیار برای آن‌ها هزینه داشته است و این ارزش دستاوردی که مقاومت محقق کرده را نشان می‌دهد.

نصرالله خطاب به ملت فلسطین گفت: برادران شما در بحرین به خاطر شما تظاهرات می‌کنند و به سمت آن‌ها تیراندازی می‌شود.

وی افزود همه باید بدانند که محور مقاومت بسیار قوی است و زمام امور را در دست گرفته است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: دو تحول بسیار بزرگ و مؤثر در منطقه وجود دارد که آن تحولات عراق و یمن است.

نصراالله گفت: اگر دشمن جنگی علیه سوریه یا لبنان به راه اندازد، زمینه برای ورود هزاران رزمنده به منظور مشارکت در مقاومت مهیا می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکا و اسرائیل و نظام‌های همپیمان آن دو باید بدانند که ملت‌ها عادی‌سازی روابط با اسرائیل را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: شرف قدس بالاتر از آن است که به دست منافقان و خائنان آزاد شود.

 

دبیرکل حزب‌الله گفت: کسی که توطئه می‌کند و زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مهیا می‌کند، رژیم سعودی است.
 وی افزود: علمای جهان عرب و اسلام باید ماهیت اهداف رژیم سعودی را شناخته و با آن مقابله کنند.

نصرالله گفت: جنگ علیه تروریسم باید از عربستان از طریق محکومیت تروریسم و متوقف کردن شیوه‌های آموزشی که مبتنی بر وهابیت است، آغاز شود.
 دبیرکل نصرالله تاکید کرد: ما به لطف خون‌ها و شهدا و صبر به سمت پیروزی قطعی پیش می‌رویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.