یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حداقل تا ١٣ سال آینده منطقه خاورمیانه ناامن است.

به گزارش جماران، علی آقا محمدی در آئین روز ملی اصناف در استان همدان اظهار داشت: با نگاهی بر عملکرد ١۰ ساله چشم‌انداز در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت داشته‌ایم، اما در حوزه اقتصادی آن‌چه را که طلب می‌کردیم بدست نیاورده‌ایم.

وی با بیان این‌که «به اندازه کافی در این زمینه فعالیت نداشته‌ایم و طرف مقابل‌مان به جنگ ما آمده است» افزود: هر دو عامل سبب عدم پیشرفت مطلوب در حوزه اقتصادی کشور شده است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: جنگ سیاسی و اقتصادی به ما تحمیل شده و به شرطی می‌توانیم عقب ماندگی از سند چشم اندازه را به دوسوم برسانیم که همه اقتصاد را به عنوان دین، جهاد، شرافت و ناموس تلقی کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صواب فعالیت اقتصادی را به اندازه جهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر جوان تحصیلکرده در کشور وجود دارد و سالی ٢۶ میلیارد دلار نیروی انسانی مازاد داریم در حالی‌که عربستان که سالانه 26 میلیارد دلار هزینه می‌کند نیروی کار خارجی را وارد کشورش کرده و به خدمت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فکر جدید به منظور ایجاد شغل‌های جدید افزود: افکار سابق‌مان را باید عوض کنیم، رقابت در گذشته به معنای پنهان‌کاری بود که امروزه با این شیوه نمی‌توان کار کرد. پنهان‌کاری گذشته امروز وجود ندارد و در گذشته نباید کسی می‌دانست چقدر پول داریم اما امروزه اگر مشخص نباشد کسی چقدر پول دارد شخصیت و اعتباری در بانک ندارد.

وی نرخ رشد سند چشم انداز را 8 درصد اعلام کرد و افزود: نرخ رشد 8 درصدی به این معناست که میزان فعالیت و کارکرد باید دوبرابر شود.

آقا محمدی با تاکید بر تعویض فکر و نگرش‌های رقابتی تصریح کرد: با پنهان‌کاری رشد و فروش دائمی نیست و افت و خیز زیادی در کار وجود خواهد داشت و رشدی صورت نخواهد گرفت.

وی لزوم همه گیری تکنولوژی و فناوری اطلاعات را اعلام کرد و گفت: در این صورت همه مشاغل قدیمی مانند مسگرخانه جمع خواهند شد، توجه دیر هنگام به پیشرفت ها و تکنولوژی، سبب از بین رفتن چنین مشاغلی شده است.

وی با اشاره به ناامنی موجود در منطقه خاورمیانه افزود: حداقل تا 13 سال آینده منطقه ما نا امن است و این موضوعات فعلا ادامه دارد و کاسب شجاع نیاز داریم که بتوانند در عراق و منطقه به تجارت بپردازند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عالی‌ترین آرزو را شهادت در راه خدا عنوان کرد و زندگی با شجاعت و قدرت را والاتر خواند و یادآور شد: باید بسیجی باشیم و در منطقه عراق نیز به تجارت بپردازیم.

وی زمینه فعالیت تجاری در عراق را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اتاق اصناف را تقویت کنید و مسائل و مشکلات را از زاویه واقعیات ببینید و حل کنید و به جای این‌که برای حرف مردم زندگی کنید، برای خوب کار کردن زندگی کنید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.