اصولگرایان نمی‌توانند معطل خودخواهی برخی افراد شوند /پایداری‌ و ایثارگران متوسل به باندهای قدرت و ثروت هستند

 عضو جبهه ایستادگی می‌گوید: توهم باعث شکست جبهه‌هایی همچون جمنا شد چون قدرت کاذب به آنان القاى دانایى نسبت به دیگران و در نتیجه به آنها توهم دست داده است.

به  گزارش جماران، بخشی از گفتگو با حسن بیادی را در ادامه بخوانید؛

شما از جمله کسانی هستید که معتقدید دیگر جمنا مرکز و محور کار تشکیلاتی جریان اصولگرا نخواهد بود، آیا برنامه جدیدی برای ساماندهی کار تشکیلاتی در جریان اصولگرا وجود دارد؟

بله. جمنا به صورت تحکمی و نابرابر تشکیل شد و اغراض شخصی را در برنامه کاری خود قرار داد، بر همین اساس نتوانست همه جریان اصولگرایی را جذب و مدیریت کند. همان طور که دیدیم جناب آقایان رئیسی، میرسلیم و قالیباف مستقل به صحنه انتخابات آمدند و دیگران هم با نارضایتى کنار رفتند و در آن برهه حساس از جمنا فاصله گرفتند.

اما هنوز مجموعه جدیدی در جریان اصولگرا اعلام حضور نکرده است که بگوییم دیگر جمنا مرکزیت و محوریت کار تشکیلاتی جریان اصولگرا نیست؟

جمنا می تواند ادعای این مسئله را داشته باشد. ادعا داشتن که مهم نیست باید دید که در عمل چه شیوه هایی را پی می گیرد که در آن طریق موفق شود. شک ندارم به زودی گروه های معتدل اصولگرایی ظهور و بروز خواهند داشت و آینده سیاسی کشور این طور نخواهد بود که هر کسی یک لیست بدهد و همان لیست رأی بیاورد.

ممکن است در آینده نزدیک جبهه اصولگرایان معتدل از وزارت کشور مجوز فعالیت بگیرد؟

بله، چون نمی توانند معطل خودخواهی و تمامیت خواهى دیگران باشند بالاخره کم کم کسانى که با باندهاى قدرت و ثروت دستشان در دست هم است رو خواهد شد ودر این مورد فرقى بین تفکرات چپ و راست نیست،

شما پایداری، رهپویان و ایثارگران را نیز جزء سنتی ها حساب می کنید؟

خیر، البته آنها که هیچ گاه جایگاه نداشتند مگرمتوسل به باندهاى قدرت و ثروت و کارهایشان را از آن طریق پیش می برند. چنین قدرت و ثروتی دست هر کس باشد می تواند کار آنها را انجام دهد.

 آیا تیم آقای باهنر هم در جبهه اصولگرایان معتدل حضور دارد؟

به نظرم آقای باهنر خود داراى جایگاه معتدلى بوده و هستند اما دیگر تیمی که بخواهد حرفى براى گفتن داشته باشد ندارد یا اگر دارد اثرگذار نیست.

شخصیت های سیاسی اصولگرا همچون آقای قالیباف و رضایی و مهندس چمران که تاکنون در تشکل یا حزبی عضو نشدند آیا همچنان از سیاستهاى جمنا حمایت می کنند؟

فکر نمی کنم دیگر این دوستانمان از سیاستهاى جمنا پیروى کنند اگرچه اعتقاد راسخ دارم که دفعه قبل هم اشتباه کردند و از حضور و وجود آنان کاملاً سوء استفاده شد.

آیا آنها نیز با جبهه اصولگرایان معتدل همراهی خواهند کرد؟

باید صحبت شود. البته اگر تمام احزابی که می خواهند به صورت اعتدالی حضور پیدا کنند چنانچه تمامیت خواه باشند، شک نکنید آنها هم زمین خواهند خورد. احزاب و گروه ها نباید فرد محور باشند. الان احزاب و گروه ها نوعا فردمحور و باندمحور هستند درصورتى که باید حزب محور باشند.

جبهه معتدل اصولگرایان هدف خود را انتخابات مجلس آینده قرار داده است؟

چون احزاب فعال و فراگیر و قوانین مربوط به آنها را نداریم شک نکنید تشکیل هر نوع جبهه ای همراه با ضعف خواهد بود. یعنی پاسخگوی مطالبات جامعه نخواهند بود بنابراین در چنین نابسامانی سیاسى اگر گروه هایی با هم دور هم می نشینند و براساس عقیده اى سالم به وحدت میرسند باید از آنها تشکر شود. درست است ما جمنا را نقد می کنیم اما بالاخره یک گروهی را دور خود جمع و مردم را برای رأی دادن ترغیب و تشویق می کنند.

اما نباید انحصارگرایی کنند؟

درست است ، اما می توانید بگوئید کدام حزب ویا جمعیتى این خصلت را ندارد لذا همین اعتدالیون چنانچه می خواهند به این مصیبت دچار نشوند باید اجرای قوانین مربوط به احزاب فراگیر و اثرگذار را پیگیری کنند و در این زمینه باید از دیگرگروههاى سیاسى از جمله خانه احزاب کمک گرفته و با آنان هماهنگ باشند.

از آنجا که 2 سال و نیم دیگر انتخابات مجلس برگزار می شود، آیا جبهه اصولگرایان معتدل برای آن زمان هدفگذاری کرده است؟

از لحاظ حزبی دنبال آن هستیم افرادی را حمایت کنیم که مجلس را از این حالت در بیاورند. این مجلس متناسب خواست های مردم و انقلاب نیست. ضعف های جدی در مجلس و ساختار عمومی کشور وجوددارد و کلاً اعضاء مجلس به روزمرگى و دعواهاى سیاسى دچار، و متاسفانه هیچ کسی به دنبال اصلاح این معضلات نیست.

به نظر شما جبهه اصولگرایان معتدل می تواند گام هایی در این زمینه ها بردارد؟

حتما! اما نه به تنهایی لذا همه احزاب اعم از جناحهاى چپ و راست و مستقلین باید باهم و به صورت متحد و با در نظر گرفتن محدودیتهاى موجود در ساختار اجرایی کشور برای تحکیم جایگاه تحزب فعالیت کنند که خانه احزاب می تواند در این حوزه نقش محوری ایفا کند.

اگر فردا جمنا بگوید 90 درصد اصولگرایان را تحت پوشش دارد و تنها 10 درصد در جبهه اصولگرایان معتدل و دیگر مجموعه ها حضور دارند پاسخ شما چه خواهد بود؟

شک نکنید که این تفکر یک توهم بیش نیست. همین توهم باعث شکست جبهه هایی همچون جمنا شد چون قدرت کاذب به آنان القاى دانایى نسبت به دیگران و در نتیجه به آنها توهم دست داده است.

برای تقویت جبهه اصولگرایان معتدل با آقایان لاریجانی و ناطق هم رایزنی خواهید کرد؟

البته هرنوع مذاکره براى انجام یک امر خیر همچون این سوال شما ممدوح است لذا کار مهم سیاسى و اصولى هر جبهه اى باید جمعیت یا حزب محور باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 682421
  • منبع: نامه نیوز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.