یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بهتر است از زنان در سطح معاونت‌ وزرا در همه وزارتخانه‌ها استفاده شود.

 

به گزارش جماران جواد امام ، درباره ضرورت حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: بهتر است در این دوره به جای اینکه وزیر زن داشته باشیم از زنان توانمند در معاونت‌های تمام وزارتخانه ها استفاده کنیم تا توانایی های زنان در این زمینه پرورش یافته و زنان کارآمد شناخته شوند  و در دوره های بعدی به عنوان وزیر به کار گرفته شوند.

وی افزود: در حال حاضر هنوز ما استاندار زن نداریم و چطور می‌خواهیم که وزیر زن داشته باشیم. ما زنان توانمند در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه قانونگذاری داشته‌ایم، اما تعداد زنان که در سطح کار اجرایی کلان کار کرده و از تجربه و توانایی لازم برخوردار باشند خیلی محدود است، بنابراین اکنون بهتر است از زنان در سطح معاونت وزیر استفاده کنیم تا آنها از تجربه و توانایی کافی برخوردار شوند و در آینده برای پذیرش مسئولیت یک وزارتخانه آماده شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره به کارگیری نیروهای جوان در دولت خاطر نشان کرد: قطعا سن کابینه باید کاهش یافته و از جوانان بیشتر در کابینه استفاده شود. البته منظور من از نیروی جوان فردی نیست که تازه فارغ التحصیل شده باشد بلکه جوانان زیر چهل سال است که از تجربه کافی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار باشند.

امام افزود: دولت هم باید زمینه را برای رشد و ارتقای توانایی جوانان را فراهم کند. اکنون از مدیرانی استفاده می شود که از سی سال پیش در این کشور مدیر بوده اند و در واقع سد راه رشد جوانان شده اند. در دولت بعدی باید از جوانان زیر چهل سال استفاده شود و سن کابینه پایین بیاید.

وی همچنین در مورد تغییر و اصلاح کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: مهمترین چالش دولت در زمینه اقتصاد و معیشت است. بنابراین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت به اصلاح و استفاده از نیروهای تازه نفس نیاز دارد. دولت همچنین باید تکلیف سازمان جوانان را تعیین کرده و همچنین به حوزه آموزش عالی توجه ویژه کند. علاوه بر این با توجه به این که کشور دچار کم آبی است، در وزارت نیرو نیز باید تغییراتی انجام شود زیرا به نظر من این وزارتخانه در مقایسه با دوره های قبلی موفق نبوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در بدنه وزارت کشور و وزارت اطلاعات نیز باید تجدید نظر انجام شود زیرا برخی نیروهای این دو وزارتخانه با دولت همراه نیستند و عملکرد آنها به پای دولت گذاشته می شود واین دولت است که باید پاسخگوی عملکرد آنها باشد.

امام در پایان خاطر نشان کرد: باید از نیروهایی استفاده شود که کاملا همراه، هماهنگ و همسو با برنامه های رئیس‌جمهور و دولت بوده و به نیازهای افکار عمومی توجه کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.