وی با تاکید بر اینکه «آتش به اختیار» به این معنا نیست که خودسرانه عمل کنید، بیان کرد: آتش به اختیار یعنی ابتکار و احساس مال شما، احساس دارید بروید جلو با ابتکار خط مقابله با آرمان‌ها و مقاصد اصلی و اصول ارزشی انقلاب بایستید و دفاع کنید و با دشمن بجنگید.

امام جمعه مشهد گفت: فرمان «آتش به اختیار» به این معنا نیست که خودسرانه عمل کنید، «آتش به اختیار» یعنی با احساس و ابتکار جلو رفته و در برابر خط مقابله با آرمان‌ها و مقاصد اصلی و اصول ارزشی انقلاب بایستید، دفاع کنید و با دشمن بجنگید.

به گزارش جماران، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: مردم از ابتدا با علی(ع) دشمن نبودند، مگر علی کسی است که کسی با او دشمن باشد، پس چرا این کار را با او کردند؟ 

وی ادامه داد: مردم پس از 25 سال انحراف رهبری از خط امامت که باعث ایجاد دزدی، ظلم، تبعیض، رانت‌خواری‌های شدید و چپاول‌گری‌های بی حد و اندازه و شکاف طبقاتی در مردم و... شد بر سر امیرالمومنین ریخته و با او بیعت کردند و علی را برای عدل و کندن ریشه ظلم و ستم آوردند.

 

علم‌الهدی تصریح کرد: اما کار به جایی رسید که هر چه امام علی(ع) به همین مردم می‌گفت که بروید و با ظلم و جانی و آدمکش بجنگید، مردم راه نمی‌افتادند تا آنجایی که امام غضب‌ناک شد و به همین مردم فرمود «ای نفس‌های مختلف، ای اندیشه‌های پراکنده، ای دل‌های از هم گسیخته، ای افرادی که ظاهر شما روشن است اما عقول و اندیشه در جریان زندگی شما غایب است، من شما را به حق وادار می‌کنم تا حق را بگیرید و به حق‌دار بدهید و شما همچون سوسمار روی خاک افتاده می‌خزید و یک حرکت سریع نمی‌کنید، نه حقی را می‌گیرید نه از باطن ناحقی منع می‌کنید.»

 

وی با بیان اینکه این فرمایش امام علی(ع) خطاب به معاویه یا دشمنانی که با او می‌جنگیدند نبود، تصریح کرد:  این فرمایش امام علی(ع) با مردم کوفه‌ای بود که ادعای طرفداری از علی داشتند و ببینید که کار مظلومیت مولا به کجا کشیده بود که به دوستانش می‌گفت «من شما را به حق وادار می‌کنم و شما از حق فرار می‌کنید؛ مانند فرار بزغالگان از غرش شیران» و چرا مردم و طرفداران امام علی(ع) به این روز در آمدند؟

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه دو چیز باعث شد آن‌ها به این روز در بیایند، خاطرنشان کرد: یکی مسئله زندگی، این‌ها فکر کردند بشینند و زندگی کنند و نان، آب، خوراک و کاسبیشان سر جایش باشد و ول کنند و دیگری اینکه از علی دوستی و طرفداری علی خسته شدند. وای به آن روزی مردم ما از انقلاب خسته شوند و به الحمدلله مردم ما پس از 38 سال امروز نسل سومشان پای‌مردتر از نسل اول ایستاده‌اند.

 

وی با اشاره به مظلومیت امام علی(ع)، افزود: اینکه امروز شما مشاهده می‌کنید مقام معظم رهبری در جمع نیروهای متدینِ متعبدِ روشن‌اندیشِ دانشگاهی با کمال صراحت و صمیمیت اعلام می‌کند شما افسران جنگ نرم راه بیافتید «آتش به اختیار»، چون نیروهای اینگونه دارد و امیرالمومنین نداشتند؛ این به‌دلیل وجود این نیرو در خدمت رهبری و ولایت است که این نیرو در خدمت امام علی(ع) نبود.

 

علم‌الهدی با تشریح مفهوم کلمه «آتش به اختیار»، عنوان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «آتش به اختیار» نه اینکه کسی خودسرانه عملی انجام دهد، یعنی مقام معظم رهبری نسبت به نیروی حزب‌اللهی متدین و جوانان ولایی امروز آنقدر اطمینان و اعتماد دارند که  می‌گویند شما بدون اعلام از قرارگاه فرمانده‌ای می‌توانید «آتش به اختیار» عمل کنید، چون شما هم دشمن را می‌شناسید و هم می‌توانید دشمن براندازی داشته باشید.

 

علم‌الهدی تصریح کرد: رزمنده‌ای که در میدان جنگ واقع می‌شود، وقتی فرمانده از قرارگاه به او می‌گوید «آتش به اختیار» که به همه چیز این رزمنده اعتماد دارد و می‌داند که رزمنده صف دشمن را عوضی نمی‌گیرد، می‌داند رزمنده در مقاومت در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید، می‌داند این رزمنده با آرمان با ایمان با عقیده و با دلش می‌خواهد در راه براندازی دشمن قدم بردارد؛ وقتی چنین اطمینانی داشت می‌گوید «آتش به اختیار».

 

وی با تاکید بر اینکه «آتش به اختیار» به این معنا نیست که خودسرانه عمل کنید، بیان کرد: آتش به اختیار یعنی ابتکار و احساس مال شما، احساس دارید بروید جلو با ابتکار خط مقابله با آرمان‌ها و مقاصد اصلی و اصول ارزشی انقلاب بایستید و دفاع کنید و با دشمن بجنگید.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: یک نادان بی‌محتوایی می‌گوید اگر «آتش به اختیار» از این طرف هست، «آتش به اختیار» از آن طرف هم هست؛ یعنی چه آتش به اختیار از آن‌ور، یعنی فرمانده یک قرارگاه به دشمن می‌گوید «آتش به اختیار»؟ آن طرف دشمن است، آن طرف فریب خورده‌ی دشمنِ استکباری است، آن طرف حقوق‌بگیر و مزدور دشمن است، آن طرف از زمین دشمن آمده و مقابل اصول ارزشی انقلاب ایستاده و مبارزه می‌کند، چه چیزی را  «آتش به اختیار»، او عامل دشمن است.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به رزمنده افسر جنگ نرم می‌گویند «آتش به اختیار» چون به همه چیزش اطمینان دارند یعنی احساس، ایمان، ابتکار هم مال شما منتظر کسی نشید، منتظر جایی نباشید این «آتش به اختیار» تعیین تکلیف برای تمام دستگاه‌های مسئولان اجرایی و قضایی است که شما با این افسرانِ جنگ نرمِ «آتش به اختیار» به عنوان یک فرمانده بایستی برخورد کنید و در همه شئون و شرایط این‌ها را کمک کنید کلمه «آتش به اختیار» خیلی معنا دارد و برای همه تعیین تکلیف است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.