فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نداجا کوچکترین هراسی از هیاهوهای دشمنان نداشته و همیشه برای دفاع از منافع ملی در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد.

به گزارش جماران ، امیر دریادار دوم ابراهیم اشکان در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و ششم و بدرقه ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی ارتش به آب‌های دور گفت: نیروی دریایی مقابل هرکس و هر دشمن متخاصمی در هرجایی که منافع و منابع ایران اسلامی و مرزهای کشور را تهدید کند، مقتدرانه می‌ایستد. 

 

او ادامه داد: در حال حاضر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و افتخار در هر گوشه از آب‌های بین‌المللی و آزاد که اراده کند، حضور می‌یابد و از منافع کشور دفاع می‌کند. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از کشورهای همسایه ناامنی و آشوب وجود دارد و تروریست‌ها و عناصر خودفروخته، منطقه جنوب غرب آسیا را دچار التهاب و ناامنی کرده‌اند اما با تلاش تمامی نیروهای مسلح و تحت زعامت فرماندهی معظم کل قوا در ایران امنیتی پایدار حاکم است که سهم نیروی دریایی راهبردی در این خصوص امنیت مرزهای آبی و دریایی و به ویژه خطوط مواصلاتی و نیز حفظ اقتصاد کشور در مهم‌ترین آبراه جهان در باب‌المندب و خلیج عدن است که این مجاهدت‌ها حاصل تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ نداجا است. 

امیر اشکان گفت: اهتزار پرچم ایران در آب‌های آزاد، دریانوردی‌های طولانی‌مدت و حضور مداوم و همیشگی ناوگروه‌های نداجا در آب‌های بین‌المللی و مناطق حساس دریایی جهان، همگی نشان از پیشرفت‌های چشمگیر و قابل احترام در نیروی دریایی ارتش است اما نباید به این جایگاه بسنده کنیم بلکه باید روز به روز بر دانش و همت خود بیفزاییم تا این پیشرفت‌ها ادامه داشته باشد. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب اضافه کرد: دستیابی به توان دفاعی بالا و ایجاد بازدارندگی مولفه‌های مهمی دارد که مهمترین مولفه آن، ارتقای توان معنویت است زیرا دفاع کردن، اگر بر مبنای اعتقاد و ایمان باشد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و کارساز باشد. 

امیر اشکان گفت: تمامی مجاهدت‌های خاموش امروز کارکنان نیروی دریایی راهبردی آجا بر این اصل استوار است که در همه ابعاد، توان دفاعی خود را بالا ببرند و توجه ویژه به عنصر معنویت داشته باشند. 

او گفت: حضور پی در پی ناوگروه‌های رزمی نداجا در آب‌های آزاد و بین‌المللی که با تلاش مضاعف کارکنان نداجا میسر شده نشاندهنده توان و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بسیار مهم و حیاتی دریاها است. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب ادامه داد: حضور نداجا در آب‌های بین‌المللی برای اجرای دیپلماسی نظامی جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهدا بوده و آن را با افتخار و با صلابت به پیش خواهیم برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.