به گزارش جماران، روزنامه 'هیل' نوشت: سفیر امارات عربی متحده در آمریکا از رئیس جمهوری این کشور خواست از پایگاه هوایی آمریکا در قطر به عنوان ابزاری سیاسی به منظور تحت فشار قرار دادن دولت قطر برای دست برداشتن از حمایت از تروریسم استفاده کند.

به نوشته هیل، 'یوسف العطیبه' روز سه شنبه از پایگاه هوایی العدیده به عنوان ابزاری بسیار مناسب برای اعمال فشار مضاعف به قطر یاد کرد و گفت: احتمالا کسانی در کنگره این سوال را مطرح می کنند که آیا باید انتقال این پایگاه را از قطر در مدنظر قرار دهیم؟. 
ائتلاف تحت امر عربستان هفته پیش روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دولت این کشور را به حمایت از تروریست ها در سراسر خاورمیانه متهم کرد؛ دوحه این اتهامات را رد کرد.
به گفته العطیبه، پایگاه هوایی آمریکا در قطر پوششی را برای دولت این کشور به منظور تداوم حمایت از بی ثباتی در خاورمیانه فراهم کرده است. وجود این پایگاه هوایی باعث شده که کاری علیه قطر صورت نگیرد.
'جیمز متیس'، وزیر دفاع آمریکا، اخیرا گفته بود که بحران دیپلماتیک قطر نشانه ای از تلاش های ادامه دار روسیه برای بی ثبات کردن غرب و سایر نقاط جهان است.
قطر میزبان بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است و در حال حاضر از آن برای بمباران مواضع داعش در سوریه استفاده می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.