محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تأکید کرد: دشمنان درصدد براندازی نظام هستند و درصورتی‌که به این هدف دست نیابند برای تغییر نگاه و دیدگاه‌ها تلاش می‌کنند که مقام معظم رهبری هم‌بارها این موضوع را مورد تأکید قراردادند. البته با تمام این توطئه‌ها در مسئله انتخابات تأثیر نداشتند زیرا کاملاً مردمی بود و نتیجه رأی ملت است و نمی‌توانیم آن را به نفوذ بیگانه مستند کنیم.
 
به گزارش جماران محسن رضایی کاندیدا انتخابات سال 88 و 92 در یک گفت‌وگو تلویزیونی صراحتاً اعلام کرد که «آمریکایی‌ها از طریق دموکراسی درصدد ورود به ایران هستند.» استدلال او از بیان این جمله به استقبال فراوان ایرانی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند از انتخابات ریاست جمهوری اخیر ربط پیدا می‌کند.
 
در رابطه با این اظهارنظر آقای رضایی سؤال‌هایی به وجود می‌آید که به‌سختی می‌توان برای آن‌ها پاسخی پیدا کرد. درصورتی‌که محسن رضایی واقعاً به مسئله نفوذ آمریکایی‌ها از طریق دموکراسی که انتخابات دروازه ورود به آن است، اعتقاد دارد به کدام دلیل خود در دو انتخابات به‌عنوان کاندیدا فعالیت کرد و حتی در انتخابات اخیر از کاندیدا جناح اصولگرا اعلام حمایت به عمل آورد و در نشست‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب حضور داشت؟
 
حال که انتخابات به پایان رسیده و نتیجه بر وفق مراد جبهه مردمی نیروهای انقلاب محقق نشده است، نباید چنین نظر داد زیرا طرح بحث‌هایی ازاین‌دست را هیچ نگرشی به دلیل ایجاد دودستگی میان مردم به صلاح نمی‌داند و درواقع از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نیز توقع می‌رود تا از رفتارهای سیاسی پرهیز کند و متناسب با مصلحت کشور نظر دهد.
 
محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز،  در رابطه بانفوذ آمریکایی‌ها از طریق دموکراسی با مصداق انتخابات  گفت: اعمال‌نفوذ از سوی بیگانگان اعم از آمریکایی و غیره از طرق مختلفی مانند دانش هسته‌ای، تحریم‌ها، فشار اقتصادی، فرهنگی، انتخابات یا تروریسم و ... وجود دارد و بدون شک در این مسیر از هیچ وسیله‌ای دریغ نمی‌کنند و فرصتی را از دست نمی‌دهند، اما به دلیل بیداری و هوشیاری ملت ما در عرصه انتخابات موفق نبودند و به هدف خود نرسیدند.
 
وی در ادامه اضافه کرد: دشمنان درصدد براندازی نظام هستند و درصورتی‌که به این هدف دست نیابند برای تغییر نگاه و دیدگاه‌ها تلاش می‌کنند که مقام معظم رهبری هم‌بارها این موضوع را مورد تأکید قراردادند. البته همان‌طور که اشاره کردم با تمام این توطئه‌ها در مسئله انتخابات تأثیر نداشتند زیرا کاملاً مردمی بود و نتیجه رأی ملت است و نمی‌توانیم رای به نامزد پیروز را ناشی از نفوذ بیگانه دانست.
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: اشکالاتی در انتخابات وجود داشت که به‌طور نمونه می‌توان به مناظره‌ها اشاره کرد که خیلی بد بود و یا برخی تخلفات که رهبر معظم هم بر آن‌ها تأکید کردند پیگیری صورت گیرد ولی هیچ‌کدام سرنوشت انتخابات را نمی‌تواند تغییر دهد؛ بنابراین معتقدم رأی، رأی ملت است و بیگانه هم در آن موفق به نفوذ نشده چراکه آگاهی و بیداری و نظارت رهبری و دستگاه‌های مربوطه وجود داشته است.
 
رهبر در ادامه تأکید کرد: سرنوشت انتخابات همان است که ملت تعیین کرد، دولت بر سرکار می‌آید و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد، مسئله مهم این است که افراد سرکار آمده و نیامده، دست‌به‌دست هم دهند تا در مقابل توطئه‌های استکبار استوار بایستند و مشکلات عرصه‌های فرهنگی (سند 2030) که بحث‌های فراوانی در پیرامون آن قرار دارد، فشارها و تحریم‌ها را حل کنند. همان روزی که در مجلس حادثه تروریستی (12 محرم) اتفاق افتاد در همان روز مجلس سنا آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران به تصویب رساند، این‌ها باید به مردم هوشیاری دهد.
 
وی در این رابطه که جمله فوق از سوی محسن رضایی که خود دو بار کاندید ریاست جمهوری بوده، مطرح‌شده است توضیح داد: در کشور ما آزادی حاکم است و هرکسی حق بیان اعتقادات خود را دارد. اینکه دشمن می‌خواهد زمینه‌هایی فراهم کند تا سرنوشت انتخابات را به نفع خود به پایان برساند، شکی وجود ندارد، اما درمجموع نمی‌توانم محصول انتخابات را نتیجه این حرکت‌ها بدانیم. دولتی سرکار آمده که قانونی است و رهبری درباره آن نظر دادند و مجلس هم حرف خود را خواهد زد.
 
این عضو جامعه روحانیت مبارز دراین‌باره افزود: نسبت به حرف آقای رضایی اظهارنظر نمی‌کنم، اما نتیجه نهایی انتخابات محصول دستاورد دشمنان نیست که با این روش درصدد برآییم دولت را زیر سؤال ببریم. البته نسبت به دولت انتقاداتی دارم، ولی زمانی که 40 میلیون پای صندوق‌های رأی برای انتخاب رئیس‌جمهور حاضر می‌شوند، آن آرا معتبر است.
 
رهبر در این خصوص که دلیل طرح این موضوع پس از نهایی شدن نتیجه انتخابات چیست، بیان کرد: در این مصادیق وارد نمی‌شوم زیرا این کار را درست نمی‌دانم، اما گفت‌وگو و حرف منعی ندارد و عقاید و نظرات مطرح می‌شود و این را نباید به اختلاف ودوستگی تعبیر کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.