'جیمز متیس' وزیردفاع آمریکا، کره شمالی را بزرگترین و فوری ترین تهدید علیه امنیت ملی این کشور دانست.

به گزارش جماران، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: وزیردفاع آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد کره شمالی با داشتن موشک های پیشرفته و برنامه هسته ای یک تهدید امنیت ملی است.
بنابراین گزارش، متیس در بیانیه ای خطاب به کمیته خدمات نظامی کنگره دراین باره نوشت: برنامه تسلیحات هسته ای رژیم (کره شمالی) خطری موجود و آشکار برای همگان است و اقدامات تحریک آمیز رژیم که آشکارا برخلاف قوانین بین الملل بوده، علی رغم تحریم ها و انتقادهای سازمان ملل کاهش نیافته است.
وزیردفاع آمریکا درادامه این بیانیه نوشت: کره شمالی فوری ترین وخطرناک ترین تهدید برای صلح و امنیت است، کره شمالی تسلیحات هسته ای را دنبال کرده و آنرا ادامه می دهد وبرآن سرعت ووسعت می بخشد.
رویترز درادامه گزارش داد: متیس در برابر کمیته خدمات نظامی کنگره همچنین درباره خسران بالقوه در صورت درگیری با کره شمالی هشدار داد.
بنابراین گزارش وی گفت: ممکن است جنگی درگیرد که از سال 1953 شاهد آن نبوده و نیاز به استفاده از هرسطحی از قدرت برای مقابله با آن باشد ، جنگی بسیار بسیار جدی خواهد بود.
رویترزافزود: در پی شدت یافتن پرتاب های آزمایشی موشک از سوی کره شمالی و انجام دو آزمایش هسته ای و اینکه پیونگ یانگ وعده داده تا موشک های هسته ای بالستیک قاره پیمای خود را که توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا دارند، ارتقا دهد، آمریکا به شدت بر روی کره شمالی متمرکز شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.