به دنبال تحریم قطر از سوی عربستان بر اساس اتهام های وارده به دوحه از سوی ریاض، وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی سعودی روز گذشته (دوشنبه) پایگاه اطلاع رسانی شبکه بی ان اسپورت ورزشی قطر در شبکه اینترنت را مسدود کرد.

به گزارش جماران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، کاربران از شب گذشته هنگام باز کردن این سایت در عربستان با عبارت 'ببخشید .. پایگاه خبری خواسته شده مغایر با سیستم های وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی (عربستان) است' مواجه می شوند.
پایگاه خبری بی ان اسپورت مستقیما برنامه های ورزشی قطر را برای مشترکین پخش می کند، اما با این اقدام سعودی، از این پس دسترسی به شبکه های قطری در عربستان از طریق وب هم امکانپذیر نیست. 
شرکت های 'اتصالات' و 'دو' امارات نیز در هماهنگی با عربستان و در راستای تحریم قطر، شبکه های بی ان اسپورت این کشور را به طور کامل از فهرست خدمات دهی خود حذف کردند.
به دنبال آن علی سعید الکعبی مفسر اماراتی این شبکه و نواف التمیاط بازیکن سابق عربستان و مفسر این شبکه نیز استعفا دادند. 
احمد حسام میدو ستاره فوتبال مصر نیز از سمت خود به عنوان مفسر این شبکه استعفا داد. 
عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو, موریتانی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن از 15 خرداد ماه روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند و اردن نیز سطح روابط با قطر را کاهش داده است.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که چند روز پس از سفردونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت، نشانگر وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.