اعتراضات جمعی از نمایندگان به اعتبارنامه منتخب اصفهان امروز (دوشنبه) در شعبه ۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش جماران، در پی اعتراض عبدالرضا هاشم‌زایی و تعداد دیگری از نمایندگان به اعتبارنامه حسن کامران منتخب اصفهان شعبه دوم بررسی اعتبارنامه‌ها امروز نیز مجدداً برای رسیدگی به اعتراضات تشکیل جلسه داد.

نتیجه جلسه امروز شعبه ۲ درخصوص اعتراضات نمایندگان به اعتبارنامه حسن کامران احتمالا فردا (سه‌شنبه) در جلسه علنی مجلس مطرح خواهد شد.

پس از ارائه گزارش شعبه درباره اعتبارنامه منتخب اصفهان در جلسه علنی مجلس و درصورتی که هیچ نماینده‌ای به اعتبارنامه وی اعلام اعتراض نکند اعتبارنامه وی تصویب می‌شود، اما در صورتی که نمایندگان اعلام کنند که به این اعتبارنامه اعتراض دارند موضوع به کمیسیون تحقیق مجلس ارجاع خواهد شد و کمیسیون تحقیق ظرف دو هفته باید نتیجه را اعلام کند که نظر معترضین یا نظر منتخب را پذیرفته‌ است.

نهایتاً نمایندگان در جلسه علنی مجلس درباره رد یا تایید اعتبارنامه منتخب اصفهان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

 روز یکشنبه اعتراض رئیس سنی مجلس دهم به اعتبارنامه منتخب اصفهان در شعبه ۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

عبدالرضا هاشم‌زایی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به روند انتخابات اصفهان اعتراض داشته و عنوان کردند که رد صلاحیت مینو خالقی پس از به دست آوردن نصاب آرا در اصفهان خلاف قانون بوده و حتی در صورت حذف وی نفر ششم از حوزه انتخابیه اصفهان باید به مجلس راه پیدا می‌کرد، این در حالی است که آجودانی نفر ششم اصفهان در انتخابات مجلس دهم نه‌تنها بعد از حذف مینو خالقی به مجلس راه پیدا نکرده بلکه پس از اعلام کاندیداتوری در انتخابات میاندوره‌ای اصفهان، رد صلاحیت شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.