دولت عربستان که این روزها تلاش خود را بر تامین منابع مالی خریدهای تسلیحاتی کلان خود متمرکز کرده، از اعمال مالیات های جدید بر شهروندان این کشور تا 100 درصد خبر داد .

به گزارش جماران به نقل از نشریه القبس، بر اساس جدیدترین تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت عربستان مالیات عمده برای استفاده از دخانیات و انواع نوشیدنی ها و خرید برخی لوازم خانگی که تا 100 درصد افزایش خواهند داشت .
عربستان همچنین قرار است به همراه تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سیاست اعمال مالیات بر ارزش افزوده را نیز اجرا کند که فشارهای اقتصادی را بر شهروندان این کشور افزایش خواهد داد .
کسری بودجه عربستان در سال 2016 میلادی، مبلغی بیش از 87 میلیارد دلار برآورد شده است. اگرچه این کسری بودجه، حاکمان سعودی را به انجام برخی اصلاحات مانند کاهش بخشی از حقوق کارمندان دولتی، حذف یارانه ها و گران کردن حامل های انرژی، ناگزیر کرد، اما اعمال این اصلاحات نیز نتوانسته است اقتصاد تک محصولی عربستان را از کمبود منابع مالی برهاند.
از این رو است که باید عربستان را نیز در زمره کشورهای مقروض به شمار آورد. این کشور به دلیل تنگناهای مالی ناچار به گرفتن مبلغ 17.5 میلیارد دلار از بازارهای مالی به صورت استقراضی شده است. 
گفته می شود این استقراض از جانب عربستان تاکنون سابقه نداشته و مبلغ آن رکورد تازه ای در این زمینه برای سعودی ها به ثبت رسانده است.
عربستان سعودی، از فروردین ماه سال 1394 تا به امروز، جنگ تمام عیاری را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی به راه انداخته که دستاوردی جز کشتار مردم بی گناه یمن و خرابی زیرساخت های این کشور نداشته است. هزینه های این جنگ برای عربستان بسیار کمرشکن بوده، به خصوص که بر خلاف تصور سعودی ها، جنگ بسیار طولانی و فرسایشی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.