وزیر امور خارجه قطر که روز دوشنبه وارد لندن شد، در سخنانی با اشاره به تداوم میانجی گری کویت برای حل بحران ایجاده شده میان برخی از کشورهای خلیج فارس با قطر، گفت: گفت وگوی دیپلماتیک، راه حل خروج از بحران کنونی است اما شرایطش تاکنون فراهم نشده است.

به گزارش جماران به نقل از شبکه خبری الجزیره، شیخ «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که در سفر دوره ای خود وارد انگلیس شد، درباره محاصره همه جانبه این کشور گفت: توان خود را برای حل مشکلات انسانی ایجاد شده در نتیجه محاصره غیرقانونی متمرکز کردیم.
وی با بیان اینکه همچنان با کویت در مورد ادامه روند میانجیگری در تماس هستیم، افزود: واشنگتن نیز با کویت در خصوص روند میانجیگری در تماس و ارتباط است.
وزیر خارجه قطر گفت: ما آماده بررسی درخواست ها هستیم اما تاکنون هیچ گونه پاسخی در این باره دریافت نکرده ایم.
وی همچنین گفت: گفت وگوی دیپلماتیک راه حل خروج از بحران است اما شرایط آن تاکنون فراهم نشده است.
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر در سفر دوره ای خود به اروپا پس از برلین، بروکسل و مسکو عازم انگلیس شده و پس از آن به فرانسه می رود تا با همتای فرانسوی خود دیدار و گفت وگو کند.
این در حالی است که زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز روز جمعه در دیدار با همتای قطری خود در برلین بر لزوم لغو محاصره کشور قطر توسط چند کشور عربی حوزه خلیج فارس و گفت وگو برای حل بحران تاکید کرد.
بحران میان قطر و برخی کشورهای عری از روز جمعه (5 خرداد) آغاز شد که امیر قطر طی سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و همچنین حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب الله و حماس اعلام کرد.
این اقدام قطر، خشم عربستان و امارات را به شدت برانگلیخت و در پی آن جنگ رسانه ای عربستان و امارات علیه قطر آغاز شد.
در همین راستا برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را روز دوشنبه گذشته با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از ترویسم و دخالت در امور داخلی خود متهم کردند.
درپی این اقدام قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته اند. که این امر مشکلاتی را برای قطر به وجود آورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.