دبیرکل حزب پیش‌روی اصلاحات گفت: یکی از عوامل اصلی برهم زدن آرامش و وحدت ملی تفرقه افکنی در میان مذهب و قوم‌گرایی است. نباید اجازه دهیم تا دشمنان با استفاده از این حربه‌ها منافع ملی ما را به نفع خود مصادره کنند.

به گزارش جماران، علی صوفی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی پس از حملات تروریستی داعش در تهران، اظهار کرد: حفظ وحدت ملی یک ضرورت مستمر و دائمی است. قطعاً هر کسی که خواهان استقلال، پیشرفت و توسعه کشور است باید برای تحقق کامل وحدت ملی تلاش کند چرا که هیچ پیشرفتی بدون یکپارچگی ملی به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد:‌ در سایه تفرقه،‌ تشنج و اختلاف افکنی آسایش و رفاه ملی به وجود نخواهد آمد. معمولاً دشمنان هم سعی می‌کنند تا از طریق اختلاف ‌افکنی و ایجاد تفرقه به مقاصد خود برسند، قرآن کریم هم به این مسأله اشاره کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سپس گفت: ما انقلاب کردیم تا دست دشمنان از منافع ملی‌مان کوتاه بماند. اما طی تمام این سال‌ها دشمنان همواره سعی کردند تا با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی میان ما به منافعی دست پیدا کنند. مهم است تا با دانش بر این موضوع جلوی دشمنان بایستیم.

وی افزود: باید از هر حادثه و موقعیتی برای حفظ وحدت ملی استفاده کنیم. یکی از عوامل اصلی برهم زدن آرامش و وحدت ملی تفرقه افکنی در میان مذهب و قوم‌گرایی است. نباید اجازه دهیم تا دشمنان با استفاده از این حربه‌ها منافع ملی ما را به نفع خود مصادره کنند.

صوفی با بیان اینکه تروریست بودن داعشی‌های حمله کننده به تهران مهم‌تر از قومیت آنها است، گفت: مهم نیست که قومیت تروریست‌های حادثه روز چهارشنبه چه بوده است چرا که اصلاً عضویت در گروهک داعش ربطی به قوم و مذهب آنها ندارد. نمی‌توان گفت چون سرگروه این تیم کرد بوده 'tj ;i مابقی کردها هم تفکری مشابه به او دارند چرا که کردها در انتخاباتی که گذشت نشان دادند تا چه اندازه به منافع ملی اهمیت می‌دهند.

وی در پایان گفت: داعش پدیده‌ای جهانی است و از همه کشورها عضو می‌پذیرد. نیروهای امنیتی ما هم سال‌ها است نیروهای داعشی نفوذی در ایران را رصد می‌کنند. آنها توانسته‌اند از شهرهای مختلفی نیرو بگیرند و ربطی به یک شهر یا استان مرزی یا غیرمرزی ندارد، به جای توجه به چنین صحبت‌هایی باید به وحدت و امنیت ملی توجه کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.