پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ورود سه فرد مسلح به مجلس با یک گونی اسلحه قابل توجیه نیست

دست یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+تصاویر

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود سه فرد مسلح به مجلس قابل توجیه نیست، گفت:‌ آنچه مسلم است این چند تروریست یک گونی اسلحه وارد مجلس کرده‌اند. همین که این مقدار اسلحه را تا محل ورود به مجلس و گیت ورودی رسانده‌اند نیز قابل قبول نیست.

به گزارش جماران، محمدقسیم عثمانی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه حرم مطهر امام خمینی (ره) مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باتوجه به غیرعلنی بودن جلسه امکان بازگو کردن مسائل مطرح شده وجود ندارد و در ادامه درباره اصل وقوع این حمله تروریستی گفت: فارغ از چگونگی وقوع این حملات، به هرحال شوکی به دستگاه امنیتی ما وارد شد که باعث هوشیاری بیشتر این دستگاه‌ها خواهد شد.

 او اعلام کرد: از این اتفاق می‌توان درس های بزرگی گرفت و در همه حوزه‌ها هوشیاری‌مان را افزایش دهیم.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات تروریستی کور داعش در دو نقطه استراتژیک کشورمان خاطرنشان کرد: البته این عملیات تروریستی به صورت کور و بدون آنکه به هدف اصلی که صحن علنی مجلس بود، به انجام رسید اما به هرحال ورود سه فرد مسلح به مجلس قابل توجیه نیست.

در این تصویر که بخشی از فیلم داعش از ساختمان مجلس است، دست یک زن مشاهده می‌شود

 

یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+عکس

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود تمامی اقدامات مثبت سیستم امنیتی و انتظامی و نظامی کشورمان در مرزها و حتی خارج از مرزهای کشور، آنچه مسلم است این چند تروریست یک گونی اسلحه وارد مجلس کرده‌اند. حتی همین که این مقدار اسلحه را تا محل ورود به مجلس و گیت ورودی رسانده‌اند نیز قایل قبول نیست؛ بلکه باید پیش از آنکه به این مرحله برسیم، باید با آنها برخورد می‌شد.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره اطلاعات ضد و نقیض و روایت‌های متعدد در باره نجوه ورود، تعداد تروریست ها و جتی جنسیت آنها گفت: تروریست ها سه نفر بوده‌اند که به صورت مسلح وارد مجلس شده اند و با این حال وقتی در طبقات دفتر مراجعات مردمی اقدام به فیلمبرداری و انتشار ویدئو کرده‌اند، دست یک زن وارد کادر می شود که هنوز هویت او مشخص نشده است.

نماینده بوکان در محلس که یکی از پنج نماینده سخنران در جلسه غیرعلنی امروز بود، در واکنش به این احتمال که زن مورد بحث گروگان داعشیان باشد، گفت: به هر حال ممکن است این فرضیه در مورد اینکه او گروگان باشد هم درست باشد اما هنوز معلوم نیست ماجرا از چه قرار بوده است و حال آنکه اطلاعات مان کافی نیست.

 

او گفت: آنچه مسلم است این تیم فرماندهی و پشتیانی می‌شدند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، هنوز تیم پشتیبان و فرماندهی این گروه تروریستی پیدا و دستگیر نشده است.

مسئولان امنیتی درباره احتمال حضور یک زن در عملیات تروریستی مجلس اظهارنظری نکردند

همچنین عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: رییس مجلس خواستار توضیح مسئولان امنیتی درباره احتمال حضور یک زن در عملیات تروریستی شد اما آنها یا به دلیل عدم دسترسی به سرنخ‌ها یا به دلیل ملاحظات امنیتی فعلا اظهارنظری نکردند.

احمد مازنی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به نشست غیرعلنی دیروز مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارش محرمانه درباره حوادث تروریستی چهارشنبه گذشته در خصوص انتشار روایت‌های ضد و نقیض فراوان در این رابطه اعلام کرد: به نظر می‌رسد علت انتشار این روایات متعدد این است که تقریبا همه شاهدان اصلی این حادثه به شهادت رسیدند و جریان مقابل هم که گروهک تروریستی داعش باشد اخبار قابل اعتمادی درباره تعداد تروریست‌ها یا نحوه ورودشان به مجلس و چگونگی عملیات منتشر نکردند.

او گفت: اطلاعات فعلی در حدی است که از تعداد نیروی امنیتی اطلاعاتی و حفاظتی مجلس و همچنین برخی کارمندان دفاتر نمایندگان که درگیر حادثه شدند در اختیار دستگاه‌های اطلاعاتی گذاشتند و روایت خود را پس از حادثه مطرح کردند یا اینکه بر اساس اطلاعاتی است که نیروهای امنیتی موفق به احصاء آن شده‌اند.

 

دست یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+عکس

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای خاطرنشان کرد: بنا بر اطلاعاتی که تا اینجا به دست آمده این حمله تروریستی توسط افرادی مسلح تحت امر داعش انجام شده و آنها به محض ورود از طریق درب شماره ۲ مجلس که مخصوص مراجعات مردمی است و پس از به شهادت رساندن یکی از پاسداران حافظ مجلس کار خود را آغاز کرده‌اند و هدفشان نیز مشخصا ورود به صحن علنی مجلس و هدف قرار دادن نمایندگان بوده است.

 

دست یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+عکس

 

مازنی در پاسخ به این سوال که تروریست‌ها چگونه‌ و از چه مسیری وارد مجلس و ساختمان مراجعات مردمی شده‌اند گفت: ‌به نظر می‌رسد این چند تروریست از طریق دو مسیر سعی داشتند وارد صحن شوند که مسیر اول همان ادامه راه پس از ورود از درب شماره ۲ بوده که در ادامه راه با درب بسته روبرو شده و ناکام می‌مانند در نتیجه به سراغ مسیر دومشان می‌روند تا از آن طریق خود را به صحن برسانند.

او گفت: بر این اساس آنها خود را به طبقه چهارم می‌رسانند و با شناسایی دیواری که پشت آن صحن علنی مجلس بوده و چنانچه پیداست از پیش از عملیات هدف‌گذاری شده بود، قصد ورود داشتند که در این راستا سعی می‌کنند این دیوار را منفجر کرده و پس از ورود به جایگاه خبرنگاران و میهمانان صحن از بالا به نمایندگان مسلط شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با این حساب احتمال گم شدن تروریست‌ها در مسیر منتفی خواهد بود، گفت: چنانچه گفته شد آنها ۲ مسیر را پیش رو داشتند که یکی مسیر ورود مستقیم به پارلمان بود که ناکام ماندند و مسیر دوم رساندن خودشان از طریق راه پله به طبقه چهارم ساختمان دفاتر نمایندگان که سعی می‌کنند با تخریب دیوار وارد صحن شوند اما اولا خداوند مانع این کار شد و در ثانی به دلیل مقاومت محافظان از دستیابی به هدف اصلی ناموفق می‌مانند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ابهامات دیگر این حادثه از جمله تعداد مهاجمان و کیفیت‌شان گفت: این مسائل نیز بخشی دیگر از ابهامات پرونده است که یا مسئولان امنیتی هنوز سر نخی از آن به دست نیاورده‌اند یا سرنخ و مستندات لازم را به دست آوردند اما بنا بر ملاحظات امنیتی در حال حاضر صلاح نمی‌دانند که اعلام کنند.

او خاطرنشان کرد: آنچه در جلسه غیرعلنی مطرح شد نیز همین اطلاعاتی بود که آقای لاریجانی، نمایندگان و میهمانان جلسه مطرح کردند.

مازنی درباره دست یک زن که در ویدئوی منتشر شده توسط داعش رویت می‌شود، گفت: آقای لاریجانی به این مساله اشاره کردند و خواستار ارائه توضیح شدند که مسئولان امنیتی یا به دلیل عدم دسترسی به سرنخ‌ها یا به دلیل ملاحظات امنیتی فعلا اظهارنظری نکردند.

 

دست یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+عکس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسئولان اطلاعاتی و انتظامی درخواست کرد که ضمن رعایت ملاحظات امنیتی نسبت به روشنگری در این رابطه اقدام کنند تا نمایندگان بتوانند پاسخگوی مردم باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: به هر حال هنگامی که خانه ملت مورد تجاوز تروریستی قرار می‌گیرد یعنی کل کشور دستخوش حادثه شده و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی باید در جهت جبران خسارات وارده اقدام کنند و در صورتی که احیانا سهل‌انگاری‌هایی صورت گرفته با سرعت بیشتر در کشف خطوط و سرشاخه‌های تروریست در کشور در صدد جبران برآیند و در صورتی که آنها از کشور خارج شده‌اند از طریق روابط منطقه‌ای و معاهدات بین المللی این تروریست‌ها را دستگیر و محاکمه کنند.

 

دست یک زن؛ معمای حمله تروریستی داعش به مجلس+عکس

مازنی در پایان در پاسخ به اینکه آیا در جلسه غیرعلنی امروز درباره ده‌ها مظنون بازداشت شده در روزهای گذشته اطلاعاتی مطرح شد، گفت که جزئیاتی اعلام نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.