سازمان تنظیم امور خیریه قطر قرار دادن برخی از سازمان‌های مردم نهاد این کشور در فهرست "تروریسم" از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را محکوم کرد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، سازمان تنظیم امور خیریه قطر (RACA) با انتشار بیانیه‌ای به قرار دادن برخی از سازمان‌های مردم نهاد این کشور در فهرست "تروریسم" از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر واکنش نشان داد و هر نوع اتهامی در این زمینه را مردود دانست.

در این بیانیه تاکید شده که نهاد و سازمان های قطری که اسامی آن ها در فهرست مذکور قرار گرفته است از هیچ فعالیت تروریستی حمایت مالی نکرده و در این مورد تردیدی وجود ندارد.

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است که بیانیه مشترک کشورهای فوق باعث حیرت و تعجب همگان شده و دولت قطر برای حفاظت از فعالیت های بشردوستانه در این کشور تمام تلاش های قانونی خود را به کار خواهد گرفت.

در پایان این بیانیه ضمن اشاره به اینکه نهاد و سازمان‌های مذکور در بیش از ۷۰ کشور جهان فعالیت‌های بشردوستانه انجام داده و تاکنون هیچ نوع اتهامی از سوی این کشورها علیه این نهادها و سازمان‌ها در این زمینه مطرح نشده، خاطر نشان شده است: این نهادها و سازمان‌های قطری فعالیت‌های بشردوستانه خود را با همکاری و هماهنگی نهاد و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل در نقاط مختلف جهان انجام داده است.

عربستان سعودی، امارات و بحرین و مصر با گذشت چهار روز از قطع روابط با قطر روز جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک، ۵۹ شخصیت و ۱۲ نهاد مختلف قطری و برخی کشورهای عربی را به فهرست تروریسم افزوده و مشمول تحریم معرفی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.