به گزارش جماران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه با تعریف از دستاوردهای دولتش در زمینه اقتصاد، از رسانه های به گفته وی دروغ پرداز انتقاد و این رسانه ها را به پوشش ندادن اخبار اقتصادی از زمان به قدرت رسیدن خود متهم کرد.

وی سپس به آمار اشتغالزایی پس از انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آمریکا و نرخ بیکاری در این کشور اشاره کرد. 
ترامپ توییت کرد: رسانه های جریان اصلی دروغ پرداز اخبار بزرگ اقتصادی از روز انتخابات را گزارش نمی کنند. شاخص داوجونز 16 درصد و شاخص سهام نزداک 5/19 درصد افزایش داشته است. 
وی در توییت دیگری با اشاره به رشد بخش حفاری و انرژی در آمریکا نوشت: بیش از 600 هزار شغل جدید (به فهرست مشاغل) افزوده شده و بیکاری به 3/4 درصد رسیده است. مبادلات تجاری و شور اقتصادی روند صعودی دارد که رقمی بی سابقه است.
رئیس جمهوری آمریکا از زمان به قدرت رسیدن بارها رسانه ها را هدف انتقاد خود قرار داده و شبکه های مختلف خبری و مقالات منتشر شده را جعلی و دروغ پرداز توصیف کرده است.
ترامپ همچنین در توییت دیگری دمکرات های آمریکا را به کارشکنی متهم کرد و نوشت: دمکرات ها هیچ پیامی نه در زمینه اقتصادی، نه در زمینه مالیات ها، نه در زمینه اشتغال و نه در زمینه اوباماکر رو به سقوط ندارند. آنها فقط کارخراب کن هستند. 
ترامپ همچنین امروز (یکشنبه) در توییت دیگری از جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی به دلیل انتشار یک نسخه از یادداشت خود در مورد جلسه ای با رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد و نوشت: به اعتقاد من، افشاگری جیمز کومی به مراتب شایع تر از (افشاگری) هر کسی که ممکن می نماید، خواهد بود. در مجموع غیرقانونی. بسیار بزدلانه. 
جیمز کومی هفته گذشته در جلسه ادای شهادت در مقابل کمیته سنای آمریکا اذعان کرد که یک نسخه از یادداشت اش را به دوستی تحویل داده است تا آن فرد این نسخه در اختیار خبرنگاران قرار دهد. 
کومی در جلسه ادای شهادت گفت که هرگز یاداشت های خود از جلسات با جرج دبلیو بوش یا باراک اوباما روسای جمهوری قبلی آمریکا را نگه نداشته، زیرا احساس نمی کرده است که آنان (بوش و اوباما) ممکن است بعدا در مورد مکالمات خود دروغ بگویند.
جیمز کومی همچنین در جلسه ادای شهادت خود یادآور شد که ترامپ، وی را طوری هدایت کرده است تا پرونده تحقیقات اف بی آی در مورد مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ را ببندد. کومی همچنین گفت که ترامپ در یکی از جلسات خود، از مدیر سابق اف بی آی خواستار وفاداری شده است. 
ترامپ و کاخ سفید این دو اتهام مطرح شده از سوی جیمز کومی را رد کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.