به گزارش جماران؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه خواستار انحلال آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا)، شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه خود گفت که موضوع انحلال آنروا را هفته گذشته با «نیکی هایلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل مطرح کرده است. 
وی در گفت وگو با هایلی اعلام کرد: زمان آن رسیده که سازمان ملل درباره ادامه عملکرد آنروا تصمیم بگیرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که نهادهای آنروا اقدامات و فعالیت های تحریک آمیز گسترده ای علیه تل آویو انجام می دهند و وجود این آژانس به جای اینکه مشکل آوارگان فلسطینی را حل کند، مشکلی بر آن افزوده است.
نتانیاهو ادامه داد: میلیون ها آواره در جهان وجود دارد که کمیساریاری عالی آوارگان وابسته به سازمان ملل به امورشان رسیدگی می کند، چگونه است که فلسطینی ها باید یک آژانس ویژه به خود داشته باشند.
بر اساس این گزارش، آنروا روز شنبه گذشته پس از کشف یک تونل در محدوده فعالیت های خود، به حماس انتقاد کرد.
آنروا مدعی شد که بخشی از یک تونل را در زیر دو مدرسه در غزه وابسته به این سازمان (آنروا) کشف کرده است.
جنبش حماس ضمن تکذیب این موضوع، اعلام کرد که نه حماس و نه هیچ گروه دیگری اقدام به حفر تونل در این منطقه نکرده است.
آنروا در سال 1949 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل و به منظور امداد رسانی و حفاظت از حدود پنج میلیون پناهنده ثبت نام شده فلسطینی تاسیس شد. 
ماموریت این نهاد بین المللی کمک به پناهندگان فلسطینی در اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه برای احقاق حقوق شان است.
خدمات آنروا شامل ارایه امکانات آموزشی، بهداشتی، اجتماعی، ساخت اردوگاه و حفاظت از پناهندگان فلسطینی است.
نتانیاهو در حالی خواستار انحلال آنروا شده است که این رژیم همچنان به اقدامات غیرقانونی خود برای ساخت شهرک سازی ادامه می دهد و اخیرا قصد دارد هزار و 500 واحد شهرک جدید در کرانه باختری بسازد.
این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی شد. 
در این قطعنامه، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده بود.
با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کردند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.