به گزارش جماران، «جولیان آسانژ» بنیانگذار تارنمای افشاگر ویکی لیکس، با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در یمن در پیامی توئیتری نوشت: جنگ عربستان علیه یمن موجب ابتلای 100 هزار یمنی به وبا شده است.

آسانژ که تاکنون هزاران سند طبقه بندی شده، نظامی و دیپلماتیک ایالات متحده را در تارنمای خود منتشر کرده است, در توییتر خود افزود: فروشندگان تسلیحات از کشورهای انگلیس, آمریکا و سوئد از این آب گل آلود ماهی می گیرند.
نشریه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز طی یاداشتی در این باره نوشت: هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می دهد.
این روزنامه انگلیسی با بیان این که «ویرانی در یمن بیداد می کند، به گونه ای که این امر باعث شده تا 10 هزار نفر در این کشور جنگ زده کشته شوند، اما با وجود همه این خشونت ها، این تنها عامل ویرانی یمن قلمداد نمی شود»، افزود: دو سوم مردم یمن از قحطی رنج می برند، همچنین هفت میلیون نفر از این افراد نیز دچار سوء‌تغذیه حاد هستند و همین امر سبب شده تا هر 10 دقیقه، یک کودک یمنی جان خود را از دست بدهد.
آسانژ در سال 2006 سایت ویکی لیکس را تاسیس و یک گروه از کنشگران همفکر خود و کارشناسان را ایجاد کرد. ویکی لیکس با انتشار 77 هزار پرونده محرمانه آمریکا درباره افغانستان و 400 هزار مطلب محرمانه درباره عراق توجهات جهانی را به خود جلب کرد.
ویکی لیکس در مارس سال جاری (2017) اسنادی منتشر کرد که نشان می داد چگونه سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) از نقاط ضعف رایانه های معمولی و سخت افزارها و نرم افزارهای شبکه ای، برای گردآوری اطلاعات بهره برداری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.