به گزارش جماران؛ شبکه المیادین گزارش داد: بحران ایجاد شده میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و قطر منجر به برکناری «مهند سلیمان» مدیر عامل اردنی الاصل و دارای تابعیت بحرین خبرگزاری رسمی این کشور به بهانه ارتباط با طرف های قطری قبل از اعلام حکم تحریم قطر شد.

رسانه های خبری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعلام کردند که ارتباط سلیمان با طرف های قطری احتمالا باید با خبرگزاری قطر برای تایید اطلاعات خبر رویکرد عربستان، امارات و بحرین به قطع رابطه با قطر باشد. 
این رسانه ها اعلام کردند که مقامات بحرینی از ارتباطات سلیمان با قطر خبر داشتند و کمیته تحقیق به همین خاطر تشکیل شد.
سلیمان که سال ها با محمد بن مبارک معاون نخست وزیر بحرین کار می کرد، سال 2011 جانشین عبدالله سلمان و مدیر عامل خبرگزاری بحرین شد. 
سلیمان در اولین تفسیر خبر برکناری خود گفت: زندگی حرفه ای ایستگاه هایی دارد که هر ایستگاه هم پایانی دارد. 
رسانه های خبری بحرین اعلام کردند که سلیمان در نامه ای به کارکنان خبرگزاری بحرین از آنها به دلیل هر قصوری و وعده ایی که نتوانسته انجام دهد، عذرخواهی کرده است. 
سلیمان در این نامه گفته است: با شما قشنگ ترین روزهای زندگی ام را سپری کردم و همه باهم توانستیم به صورت ید واحده اخبار را منتقل کنیم. 
عربستان و تعدادی از کشورهای هم پیمان آن از جمله بحرین، امارات متحده عربی، مصر، دولت مستعفی یمن، مالدیو و دولت شرق لیبی دوشنبه گذشته با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. 
اکنون مرزهای هوایی، دریایی و زمینی این کشور با بحرین، امارات متحده عربی و عربستان بسته شده است. شرکت هواپیمایی قطر نیز درپاسخ به اقدامات ریاض، همه پروازهایش را به عربستان لغو کرد. عربستان روز گذشته اعلام کرد، دیپلمات های قطری 48 ساعت فرصت دارند از ریاض خارج شوند و شهروندان قطر طی 14 روز باید خاک عربستان را ترک کنند. 
درپی این تنش سیاسی بهای نفت افزایش یافت و قطر اقدام این کشورها را غیرقابل توجیه و بی اساس خواند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.