تارنمای شبکه 'اس.بی.اس' استرالیا روز شنبه اعلام کرد یک نفر از هر پنج استرالیایی نژادپرستی را تجربه کرده است.

به گزارش جماران، تارنمای این شبکه خبری استرالیا همچنین نوشت: بومیان استرالیایی و جزیره نشینان تنگه تورز 25 درصد احتمال برخورد با مسائل نژادپرستی را بیشتر از جوامع قومی دیگر در این کشور تجربه کرده اند.
'اس.بی.اس' با استناد به مطالعات این شبکه که یک نفر از هر پنج استرالیایی نژاد پرستی را تجربه کرده است، نوشت: این در حالی است که بومیان استرالیایی و جزیره نشینان تنگه تورز بیست و پنج درصد احتمال برخورد با مسائل نژادپرستی را بیشتر از جوامع قومی دیگر تجربه کرده اند.
'یو ان' یک هنرمند بومی که سابقه برخوردهای نژادپرستی را دارد، گفت: من معلمی در دوره دبیرستان داشتم که با من مثل یک سگ رفتار می کرد. وقتی می خواست صدایم کند سوت می زد. هر وقت می خواست تکالیفم را ببیند من را با صدای بلند صدا می زد و با سوت به من می گفت پسر بیا اینجا ، اینجا پسر.
وی معتقد است نگرش نژادپرستانه نسبت به افراد بومی و جزیره تنگه تورز در روح و روان استرالیایی ها از زمان اسکان اروپائیان جا افتاده است.
این بومی استرالیا گفت: می دانید، زمانی که آنها به اینجا آمدند و اسکان گرفتند این کشور بر روی نژادپرستی و نسل کشی پایه گذاری شد. آنها به ما به عنوان آدم های بی کلاس نگاه می کنند و سال هاست به همین روال بوده است. رفتار و نگرش آنها نسل به نسل می گردد و متوقف نمی شود.
براساس بررسی موسسه 'لوویتجا' در ایالت ویکتوریا استرالیا 97 درصد از بومیان و مردمان جزیره نشینان تنگه تورز رفتارهای نژادپرستانه را بطور مداوم تجربه می کنند.
در این میان 'بیوندبلو' در حال تلاش برای راه اندازی کمپینی به نام تکفیک نامحسوس است.
'بلیندا دوآرته' جزو کمیته مشورتی این پروژه گفت: کمپین تفکیک نامحسوس در واقع برای بالابردن سطح آگاهی مردمی است که خودشان شاهد و فردی که این برخوردهای نژادپرستانه را دارد، می شناسند. 
یکی ازعوامل متداول خودکشی در بین جوانان بومی استرالیایی مساله نژادپرستی است.
بلیندا گفت گاهی اوقات رفتارهای نژادپرستانه مردم می تواند ناشی از جهل باشد. ما نمونه هایی از جوانان که با آنها کار کردیم داریم جایی که یک تجربه کوچک مانند به چالش کشیدن بومی بودن آنها مثل سوال چقدر یا چند درصد بومی هستید؟ هر چیزی حتی ، از سیستم قضایی تا اشتغال ما و یا مانند مساله اخیری که درزمین های ورزشی اتفاق افتاد یا جوامعی که در آن تبعیض نژادی و بهتان زدن اتفاق می افتد.
'اندرو میهان' مدیر یک شبکه ملی مستق که حیطه کاری اش حمایت از حق و حقوق بومیان و جزیره نشینان تنگه تورز است، عقیده دارد که بومیان استرالیایی یا اولین استرالیایی ها با میزان بالایی از رفتارهای نژادپرستانه مواجه می شوند که ناشی از فقدان آگاهی جامعه است. 
وی گفت: بسیاری از کسانی که رفتارهای نژادپرستی را تجربه کرده اند به آسانی از ضعف تاریخ و رفتارهایی که در زمان استعمار این کشور یعنی 200 سال پیش با اولین استرالیایی ها شده است جدا نیستند. چیزی که در اینجا خیلی مهم است این است که مطمئن شویم مردم تاریخ واقعی این کشور و سلب مالکیت از اولین استرالیایی ها را می فهمند و قبول دارند و در اینصورت اولین استرالیایی ها در مقابل تبعیض نژادی که در حال حاضر هستند، قرار نمی گیرند.
گزارش 2016 آشتی ملی در استرالیا نشان می دهد که تنها 30 درصد از استرالیایی های غیربومی با بومیان استرالیایی معاشرت می کنند. این درحالی است که یک سوم بومیان و جزیره نشینان تنگه تورز طی شش ماه قبل از این بررسی مورد توهین های نژادی کلامی قرار گرفته بودند.
اندرو میهان گفت بسیاری از استرالیایی های غیربومی قتل عام، سلب مالکیت و نسل به تاراج رفته بومیان را که در تاریخ درج شده، به سختی قبول می کنند.

'نووکی' که 20 سال دارد گفت که تجربه نژادپرستانه در سابق او را عصبانی می کرد ولی امروز راهی برای تغییر آن پیدا کرده است.
نووکی و بلیندا دوآرته مردم را تشویق می کنند تا با هر نوع رفتار نژادپرستانه مقابله کنند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.