نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به‌کارگیری الگوی رفتاری و ایثارگرانه ائمه معصومین (ع) و توسعه ایثار اجتماعی می‌تواند نقشی جدی در ایجاد الفت و همبستگی اجتماعی و به‌ویژه فقرزدایی داشته باشد.

به گزارش جماران ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جمع مدیران دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و گرامیداشت روز اکرام در ماه مبارک رمضان گفت: بررسی الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع) بیانگر ایثار آنان در همه جنبه‌های زندگی اجتماعی است.
وی با بیان اینکه انفاق و بخشش از خصلت‌های والای انسانی است که مطلوب همه انسان‌هاست و موجب هم‌دلی و ایجاد الفت در اجتماع می‌شود افزود: تمام امامان معصوم (ع) در کنار همه ویژگی‌های اخلاقی که داشتند، به جود و بخشندگی نیز معروف بودند و در این بین امام حسن (ع) از این حیث برجستگی و عظمت خاصی داشت و به امام ایثار و بخشش و الگوی کرامت مشهور شد، به همین دلیل سالروز ولادت باسعادت آن حضرت به‌عنوان روز اکرام نام‌گذاری شده است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایران گفت: به‌کارگیری الگوی رفتاری و ایثارگرانه ائمه معصومین (ع) و توسعه ایثار اجتماعی می‌تواند نقشی جدی در ایجاد الفت و همبستگی اجتماعی و به‌ویژه فقرزدایی داشته باشد.
معاون رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت، مغفرت و خودسازی است افزود: انفاق، اطعام، عطوفت و مهربانی، جلوه خاصی در ماه مبارک رمضان دارد و اگر این فرهنگ نهادینه شود آثار اجتماعی بسیار مثبتی برای جامعه امروز ما در پی خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در ماه مبارک رمضان انجام امور خیر مانند برگزاری جشن‌های گل‌ریزان برای رفع مشکلات نیازمندان و زندانیان غیرعمد، اهدای خون و تهیه جهیزیه جوانان نیازمند و سایر فعالیت های خیریه افزایش زیادی می‌یابد که جلوه زیبایی از فرهنگ ایثار اجتماعی است و الگویی مردمی را برای مشارکت در حل مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند مطالعه عمیقی در الگوهای رفتاری ائمه معصومین (ع) هستیم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از صدر اسلام تاکنون همواره موجب حل مشکلات اجتماعی و عامل موفقیت و پیروزی بوده است و همه ما وظیفه داریم در راستای توسعه این فرهنگ تلاش کنیم.
وی تأکید کرد: دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو، معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از پژوهش‌های موجود در راستای تدوین الگوی رفتاری در حوزه ایثار اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل بیاورد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.