مسئولان روسیه ضمن محکوم کردن حملات تهران بر لزوم مقابله با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش جماران، مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه در کانال تلگرام خود نوشت: حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران بازتاب گسترده‌ای در بین سیاستمداران و بالتبع رسانه‌های روسیه داشت، در این خصوص بیش از 700 عنوان خبر از منابع مختلف روسی در رسانه‌ها منتشر شد که اهم این اخبار پس از خبر مربوط به حوادث تروریستی در تهران به این شرح است.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه با محکومیت این حادثه تروریستی گفت که حادثه تروریستی در تهران تمایل روسیه و ایران را برای تقابل مشترک با تروریسم تشدید خواهد کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم تاکید کرد که وقایع تروریستی روزانه من‌جمله در ایران گویای این است که تروریست‌ها آرام نمی‌شوند، روسیه در صداقت ایران جهت مبارزه با تروریسم تردید ندارد.

ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه: ملت ایران را نمی‌توان با اعمال تروریستی به هراس انداخت و سفارش‌دهندگان و مجریان این واقعه تروریستی از مجازات فرار نخواهند کرد.

علاوه بر این فرانتس کلینتسویچ معاون رئیس کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه هم خاطرنشان کرد که ایران پاسخ وحشتناکی به داعش خواهد داد. ایران، اروپای غربی نیست که به چنین توهیناتی اهمیت ندهد.

سرگئی میخیف تحلیلگر سیاسی روسیه هم با اشاره به حملات تروریستی تهران گفت که سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و محاصره اقتصادی قطر احتمالا کسی را برای انجام عمل تروریستی در تهران تحریک کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.