وزیر خارجه قطر امروز تأکید کرد که محاصره این کشور نقض قانون بین‌المللی است.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر امروز –جمعه- اعلام کرد که محاصره این کشور نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی ضمن تاکید بر این که کشورهای هم‌پیمان عربستان با محاصره این کشور اقدام به نقض قوانین بین‌المللی کرده‌اند، تصریح کرد که این کشورها در حال تلاش برای بسیج افکار عمومی علیه قطر هستند.

وزیر خارجه قطر همچنین با واکنش نسبت به فهرست منتشر شده توسط عربستان سعودی و هم‌پیمانان این کشور در خصوص اشخاص و گروه‌های تروریست و حامی تروریسم تاکید کرد که این لیست هیچ پایه و اساس صحیحی ندارد.

محمد بن عبدالرحمان تاکید کرد که این فهرست شامل اسامی برخی از روزنامه‌نگاران و گروه‌هایی است که هیچ ارتباطی با تروریسم نداشته و تمامی این امور در واقع بخشی از اتهام‌های مطرح شده علیه قطر است.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با انتشار بیانیه‌ای مشترک، فهرستی از ۵۹ شخص و ۱۲ گروه و همچنین موسسه را با نسبت دادن اتهام تروریسم به آنها، تحریم کردند.

به نظر می‌رسد این نخستین اقدام عملی عربستان و هم‌پیمانان این کشور در رابطه با تاسیس مرکز مبارزه با تامین منابع مالی تروریست‌ها که در سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به عربستان و در نشست ریاض به تصویب رسیده بود، است.

در این فهرست نام ۲۶ شهروند مصری، ۱۸ شهروند قطری، پنج شهروند لیبیایی، دو شهروند اردنی، دو شهروند بحرینی، دو شهروند کویتی، یک شهروند امارتی، یک شهروند عربستانی، یک شهروند سعودی-کویتی و یک شهروند یمن وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.