دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه پس از آنکه جیمز کومی مدیر برکنار شده پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) گفت شخص ترامپ در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (2016) تحت تحقیق قرار ندارد، مدعی اثبات شدن بی گناهی تمام و کمال خود شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، این توئیت بامدادی ترامپ، نخستین واکنش وی به شهادت روز پنجشنبه کومی در برابر یک کمیته سنا بود که در آن رئیس جمهوری را به دروغگویی و وارد کردن افترا متهم کرده بود. 
هر چند کومی در همان جلسه تائید کرد که ترامپ تحت تحقیق قرار ندارد. 
ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: به رغم سخنان نادرست و دروغ های بسیار، بی گناهی و برائت کامل من اثبات شده است و شگفتا که کومی افشاگری می کند. 
کومی در شهادت وی که با قسم خوردن آغاز شد، افزود که از دوستی درخواست کرده است، یادداشت های حاوی جزئیات ملاقات هایش با ترامپ را در اختیار یک خبرنگار قرار دهد. 
وی افزود: من تصور کردم که شاید این اقدام موجب انتصاب یک مشاور ویژه شود.
در واقع این امر موثر واقع شد و تحقیق در باره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا به یک دادستان ویژه با قدرت و اختیارات فوق العاده سپرده شده است.
کومی در سخنان خود تصویر بسیار تکان دهنده و ناراحت کننده ای از رئیس جمهوری ایالات متحده به نمایش گذاشت که در بهترین حالت با اعمال فشار بر وی بر سر تحقیق در باره دخالت روسیه، ناآگاهانه هنجارهای اداری را زیرپا گذاشته و در بدترین حالت ممکن مجرمانه مانع از اجرای قانون و عدالت در این کشور شده باشد.
اما رئیس جمهوری آمریکا و حامیانش به جای این سخنان کومی، بر تائید این مطلب متمرکز شده اند که ترامپ هدف تحقیق قرار ندارد و به ماه ها بدگمانی در باره شخص اول این کشور پایان دادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.