پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خبر داد

فردا،افتتاح ۲۲ کیلومتر متروی خط ۷

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر خط ۷ مترو طی فردا را تشریح کرد.

به گزارش جماران ، مازیار حسینی با بیان اینکه پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی کارگران، مهندسان و پرسنل فردا(۲۰ خرداد) همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو با حضور شهردار تهران افتتاح می‌شود، اظهارکرد: خط هفت مترو طولانی‌ترین تونل از نظر روش اجرای مکانیزه را دارد همچنین عمیق‌ترین خط متروی تهران است.

 

وی با بیان اینکه خط ۷ مترو بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با شبکه متروی تهران را دارد، گفت: این خط از زیر کلیه خطوط متروی شهر عبور می‌کند و با استفاده از دو دستگاه TBM برای  اولین بار در شبکه مترو ساخته شده است.

حسینی با بیان اینکه مبدا این خط ،شهرک امیرالمومنین جنب ورزشگاه تختی است، اظهارکرد: مسیر عبور این خط از شرق به غرب از میدان شهید محلاتی، میدان محمدیه و خیابان مولوی است سپس با تغییر مسیر به سمت شمال از تقاطع بزرگراه نواب، خیابان قزوین، تونل توحید، بیمارستان میلاد و میدان صنعت عبور می‌کند و در نهایت در انتهای خط به سعادت‌آباد و میدان بوستان می‌رسد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مشخصات عمومی خط ۷ گفت: طول این خط ۲۷ کیلومتر است که با اضافه شدن ۵ کیلومتر طرح توسعه به ۳۲ کیلومتر خواهد رسید و جمعا ۲۵ ایستگاه خواهد داشت و کمترین عمق خط ۱۴ متر و بیشترین عمق خط به ۵۶ متر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۹ ایستگاه تبادلی در این خط وجود دارد، گفت: تعدادهای قطارهای پیش‌بینی شده برای این خط ۲۰ رام قطار با هشت واگن است.

حسینی با بیان اینکه فردا از ایستگاه‌های بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت بهره‌برداری می‌شود،اظهارکرد: ایستگاه‌های عبوری عبارت است از آهنگ، شهید محلاتی، شهدای ۱۷ شهریور، میدان قیام، مولوی، مهدیه، هلال احمر، رودکی، توحید، باقرخان، بوستان گفتگو و برج میلاد. بنا به دستور شهردار تهران مبنی بر اینکه ایستگاه‌ها به صورت صددرصدی افتتاح شوند، سایر ایستگاه‌ها پس از نصب پله‌های برقی کار خود را آغاز خواهند کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب معادل ۵ تونل رسالت، چهار تونل توحید و سه تونل نیایش خاکبرداری شده است، گفت: ۹۲۳ هزار متر مکعب برای ساخت این خط مترو بتن‌ریزی شده که معادل ۳۰ برج میلاد است همچنین ۱۱۰ هزار تن آرماتوربندی معادل ۱۱ برج ایفل انجام شده است.

حسینی در پایان اظهارکرد: سایر ایستگاه‌های خط ۷ نیز در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری صددرصد قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.